XERRADA “LA LLENGUA  A LES XARXES SOCIALS”

Des del Departament de cultura i concretament des de l’àmbit de Política lingüística, ens van comunicar la possibilitat de participar en unes xerrades/taller al voltant de l’ús del català a les xarxes socials. El departament de Llengües de l’Institut Sòl-de-Riu va ser l’encarregat de dur a terme aquesta xerrada/taller que portava per títol: “La llengua a les xarxes socials”.

La xerrada, destinada als alumnes de 1r de batxillerat, es va dur a terme el 14 de desembre al saló d’actes del nostre institut i va estar conduïda per Albert Pagà, conegut a les xarxes com a Beltri.

La xerrada i els posteriors tallers van durar dues hores. Per dur a terme els tallers, els alumnes havien de disposar del seu mòbil personal per tal de fer una gravació al pati. Posteriorment aquestes gravacions es van projectar per veure-les conjuntament al final de l’activitat.

La finalitat de la xerrada va ser abordar la situació de la llengua a les xarxes socials i concretament els usos lingüístics per part del jovent. Es va donar èmfasi a la transmissió lingüística intergeneracional per així evitar que es perdin mots que han quedat en desús.

La xerrada, i sobretot els tallers, van ser molt ben rebuts per part de l’alumnat assistent, que va xalar d’allò més amb la realització d’un dels tallers on havien de gravar uns vídeos que giraven al voltant de la temàtica de “la revora de ses”. Us enllacem una mostra d’un dels tik toks que van fer un grup d’alumnes.

El professorat acompanyant també va trobar la xerrada molt interessant, tot i que alguns de nosaltres no som seguidors de tants influencers, però compartim la idea del conductor de la xerrada que “parlem català perquè ens dona la gana”, tal i com va afirmar Montserrat Roig.

Vanesa Monterde Curto

Professora de llengua catalana de l’INS Sòl-de-Riu