Sortida Treball de Síntesi 3r d’ESO

Colònies internacionals a les Cases d’Alcanar

El passat dia 14 de juny els alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Sòl-de-Riu d’Alcanar han anat d’excursió a les Cases d’Alcanar.

El treball de síntesi és una tasca escolar que es realitza durant una setmana del curs acadèmic i permet posar en pràctica l’aprenentatge de l’alumnat. Té la finalitat de que els alumnes siguin capaços i capaces d’aplicar les competències bàsiques treballades, en les diferents matèries, en la resolució de qüestions i problemes relacionats amb la vida quotidiana.

L’alumnat i professorat acompanyant ha comptat amb uns guies fantàstics que els han explicat amb tot detall aquests indrets tant especials de la zona.

Han sortit tots els grups a la vegada i l’alumnat ha estat acompanyat en tot moment pel professorat del centre.

El recorregut de la sortida un cop a les Cases d’Alcanar, ha estat dividit en quatre punts: Els Josepets, amb l’explicació de les accions turístiques que es porten a terme; la visita a la Llotja, on el senyor Raul Ribot, de la Confraria de pescadors de les Cases, ha explicat a l’alumnat, els tres tipus de pesca que es fan a les Cases, els diferents tipus d’embarcacions, com funciona la subhasta del peix, i finalment han pujat al Pòsit on han visitat l’exposició de fotografies antigues sobre el món de la pesca. Els altres punts han estat, la pràctica a les pistes poliesportives de diferents activitats físiques i finalitzant la sortida, un petit recorregut turístic per les Cases.

Tot seguit presentem un recull d’imatges que posen al descobert el bé que s’ho han passat els alumnes i el bé que s’han portat.