Servei Comunitari. Inici apadrinament lector i consolidació d’altres projectes

Aquesta setmana els alumnes de 4t d’ESO que participen al projecte de Servei Comunitari han començat una nova aventura: l’apadrinament lector. Durant tot el que queda de curs escolar, ells seran els encarregats d’orientar i guiar a l’alumnat de cinquè i sisè de l’escola Joan Baptista Serra d’Alcanar amb les seves lectures diàries. Els estudiants i les estudiants de l’Institut Sòl-de-Riu ajudaran als més petits amb aquesta disciplina i els oferiran estratègies per tal de millorar i fomentar el gust per la lectura. Tots plegats treballaran la lectura guiada, la lectura compartida o la lectura autònoma.

Aquest projecte s’uneix als que el Servei Comunitari ja té plenament consolidats amb la Fundació Mercè Pla, l’Onada d’Alcanar i la Biblioteca Trinitari Fabregat. Des de fa nou cursos l’Institut col·labora amb aquestes tres entitats del nostre municipi. L’alumnat organitza diferents tallers i activitats per a la gent gran i per als usuaris de la Fundació Mercè Pla i també participa del club de lectura de la biblioteca municipal.

És, per tant, tot un goig que el jovent s’impliqui en aquestes iniciatives que contribueixen a fomentar el voluntariat i l’ajuda cap als altres.