Passió per les llengües

Les beques Amancio Ortega ofereixen l’oportunitat d’estudiar 1r de batxillerat a Canadà o als Estats Units. Aquestes beques es donen a 400 adolescents de tota Espanya (entre més dels 10000 que es presenten), escollits després de moltes proves i una entrevista.

L’estudiant viu amb una família amfitriona durant deu mesos, per tal d’involucrar-se encara més en la cultura. El país s’assigna aleatòriament, i la pròpia persona no és la que tria el districte escolar. La beca cobreix tots els serveis necessaris (vols inclosos), a més a més de donar als becaris una quantitat de diners al mes, cosa que facilita la seva convivència allí.

Aquesta experiència enriqueix a la persona en tots els àmbits: et fa madurar, aprendre a viure independentment, conèixer milers d’indrets i persones i aprendre de totes elles… A més a més d’ajudar-te a millorar el nivell d’anglès de l’estudiant i de viure envoltat d’una cultura totalment nova, cosa que ajuda a créixer personalment.

L’any passat una alumna de l’Institut Sòl-de-Riu Alcanar, Martina Sancho Geira, va aconseguir una de les 400 beques, i actualment està vivint a Vancouver Island, Canadà. L’experiència l’està fent aprendre moltes coses que l’acompanyaran de per vida. Però, sens dubte, el que més l’està impactant és la quantitat de gent nova que està coneixent de tot arreu. Les connexions que es creen en tant poc temps son indescriptibles.

Aquest any una altra de les alumnes del nostre institut ha aconseguit ser becada. El 19 de desembre van sortir les llistes que afirmaven que Berta Agustín tindria la gran oportunitat de marxar a estudiar a Winnipeg, Canadà el curs vinent.

Des de l’Institut Sòl-de-Riu us donem l’enhorabona a totes dues, segur que el futur us porta moltes altres coses bones! Disfruteu i aprofiteu al màxim el temps al Canadà.

Esperem, des de l’Institut Sòl-de-Riu, continuar creant perfils d’estudiants capacitats per endinsar-se en aquesta experiència, i que cada vegada siguin més els afortunats.