Fem Matemàtiques 2021

Dos grups de l‘Institut-Sòl-de-Riu classificats per a la segona fase

Els darrers mesos l’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha participat en la primera fase de l’activitat FEM MATEMÀTIQUES 2021 que organitza l’APMCM ( http://fm.feemcat.org/ ). Dos dels grups participants, un grup de primer i un de segon, s’han classificat per la 2a fase.

Volem felicitar a l’alumnat participant per la feina feta i sobretot als grups que s’han classificat.

Alumnat classificat de 1r d’ESO:

Maria Valls, Èric Galan i Gala Blaya

Alumnat classificat de 2n d’ESO:

Aitor Andrés Viñes Ballesteros, Darwin Cristian Toderas i Albert Timotei Iuhastic

Normalment la segona fase es realitza a una altra població, on resolen situacions pels carrers, en context i en grup. També hi ha una “prova ràpida” per equips per escalfar motors. Per la tarda es fa una prova individual que serveix per anar a la 3a fase, a nivell de tot Catalunya.

Malauradament aquest any no es podrà realitzar la 2a Fase presencial però sí que es farà telemàticament des del centre el proper dimecres 14 d’abril de 9h a 13h.

Objectius del FEM Matemàtiques

Amb aquesta activitat es pretén:

• Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  • Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per  resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  • Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer  matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
  • Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.

El Departament de Matemàtiques

Mario Domenech i Francesc Reverter