Diada de Sant Jordi 2023 a l’Institut Sòl-de-Riu

Aquest any hem gaudit d’una intensa jornada de Sant Jordi plena d’activitats culturals en la que han participat tot l’alumnat i professorat del nostre centre.

Reading the classics del Departament de Llengües Estrangeres

I declare after all there is no enjoyment like reading! How much sooner one tires of any thing than of a book! — When I have a house of my own, I shall be miserable if I have not an excellent library.”

―Pride and Prejudice, Jane Austen

Aquestes paraules d’Elisabeth Bennet, la protagonista de Pride and Prejudice ens serveixen per introduir el projectes de literatura que han dut a terme els alumnes d’ESO i Batxillerat a les classes d’anglès al llarg del segon trimestre.

El projecte ‘Reading the classics’ (Llegim als clàssics) tenia com a objectius principals millorar la comprensió lectora de l’alumnat a la vegada que coneixien un autor/a clàssic/a. Així mateix s’introduïen en el context històric (background) en què la novella va ser escrita amb la finalitat d’entendre millor l’autor i la seva obra.

Gulliver’s travells de Jonathan Swift, a Christmas Carol i Great Expectations de Charles Dickens i Pride and Prejudice de Jane Austen, són els autors i les obres que han treballat els alumnes, els quals han desenvolupat la seva creativitat dissenyant lapbooks i infografies que vam exposar el dia de Sant Jordi al vestíbul del centre per celebrar el dia del llibre.

Parada solidària de l’alumnat del Servei comunitari

Com tots els anys, l’alumnat de 4t d’ESO amb les professores de l’Aprenentatge i Servei, Neus Barrera i Pili Salvadó, el 21 d’abril van organitzar la paradeta solidària de Sant Jordi.

L’alumnat es va encarregar de la venta de llibres de segona mà i manualitats realitzades pels propis alumnes, relacionats amb Sant Jordi.

Els diners recollits, per decisió unànime de l’alumnat d’APS, seran destinats a una entitat solidària.

Aquest curs, com a novetat ens han vingut a visitar els més petits de l’escola Joan Baptista Serra. Han pogut descobrir totes les activitats realitzades per l’alumnat de l’Institut i a més a més, han gaudit de la lectura d’un poema a càrrec dels alumnes de servei comunitari de 4t. Els infants de I4 i de I5 van marxar amb un gran somriure, ja que el nostre jovent els va obsequiar amb un punt de llibre per a pintar.

Concurs de punts de llibres des del Departament d’expressió

El passat dia 21 d’abril, l’institut va organitzar el primer concurs de punts de llibre, l’objectiu del qual era el disseny d’un punt llibre per al dia de Sant Jordi. El jurat compost pel professorat del centre, va votar els diferents dissenys. Sent el més votat el de l’alumna: Alba Ruiz de 3r ESO B. Enhorabona i gràcies per la participació.

Departament de Llengües

Per a celebrar la diada de Sant Jordi, l’alumnat de 4t ESO va treballar el haiku, un poema d’origen japonès de tres versos relacionat tradicionalment amb l’emoció que desperta la contemplació de la natura. Els van escriure a mà en post-its de colors amb l’objectiu de fer un mural poètic. També es va mostrar una selecció de relats en castellà de temàtica lliure feta pels alumnes de 1er ESO, així com poemes en català relacionats amb la diada.