Sortida de 1r d’ESO a Saltapins i Morella

Dimecres 5 d’abril 50 alumnes de 1r d’ESO acompanyats per 5 professors van poder gaudir de l’activitat de Saltapins, a Morella. Van sortir de matí a les 8:30 i van tornar a Alcanar a les 18:30. Va ser un dia molt complet.

Dins de la programació d’Educació Física i en l’apartat d’activitats en la natura vam poder gaudir d’unes instal·lacions preparades amb tots els sistemes de seguretat, per poder practicar en tota confiança d’activitats de risc per dalt dels pins. Circuit blau de dificultat intermèdia amb tirol·lines, zones de pas variades quant a dificultat i que van poder superar gairebé tots els alumnes que van participar de la sortida. Inicialment, els monitors van equipar als alumnes amb els arnesos i cascos corresponents, desprès vam passar a la zona bàsica d’entrenament on pràcticament a 1 metre de terra els van explicar les mesures bàsiques de seguretat i tal com haurien de procedir mentre feien els canvis d’estacions. Bàsicament, no podien estar en cap moment sense el cable de seguretat connectat. Desprès ja vam passar pel circuit on hi havien diferents zones de dificultat amb unes alçades importants,

El resultat de l’activitat va ser molt positiu i els alumnes van gaudir d’un lloc en la natura, amb emoció i en relació amb els companys/es de curs.

Per una altra banda, també es va voler aprofitar la sortida a la natura per a posar en pràctica alguns dels continguts que s’havien estat treballant al llarg del curs a la matèria de Biologia i Geologia. Mentre la meitat del grup estaven al circuit, la resta van estar observant, fotografiant i identificant plantes de l’entorn per tal de classificar-les. Amb les claus dicotòmiques que havien utilitzat ja a classe, van classificar els pins de l’entorn de la fàbrica Giner, on està ubicat el circuit de Saltapins. Hem creat un àlbum de fotos compartit on s’indicaran els noms de les plantes que vam trobar, amb el corresponent nom científic.

En acabar l’activitat a Saltapins, ens vam desplaçar a Morella. Vam dinar a “l’Albereda”, on l’alumnat també va xalar amb els tobogans de fusta que hi ha al Prat. I en acabar, vam fer una ruta turística per la ciutat per conèixer el carrer principal i alguns edificis i indrets emblemàtics, com l’Ajuntament, l’Esglèssia Arxiprestal de Santa Maria la Major, el Convent de Sant Francesc o la Plaça dels Estudis.

En general, podem dir que l’alumnat va gaudir i aprendre molt.

En aquesta adreça podeu veure l’àlbum de fotos que hem compartit, tot i que encara està creixent amb les aportacions d’imatges i comentaris de l’alumnat de 1r.

Joan Carles Martí i Anna Valle