Nous projectes europeus a l’Institut Sòl-de-Riu

L’institut Sòl-de-Riu ha tornat a emprendre enguany l’activitat en projectes europeus.

Per una banda, el centre ha aconseguit enguany l’acreditació Erasmus en l’àmbit de l’Educació Escolar per la Mobilitat Educativa de les persones, una eina per als centres que volen obrir-se a l’intercanvi i la cooperació transfronterers. Aquesta acreditació confirma que el centre ha establert un pla Erasmus per a executar activitats de mobilitat d’alta qualitat en el marc d’una iniciativa més àmplia de desenvolupament. L’obtenció d’aquesta acreditació implica la simplificació dels tràmits per tal d’obtenir financiació per a projectes de mobilitat, tant per a professors com per a alumnes. I amb aquest.

Els programes Erasmus es porten a terme amb la idea de millorar la qualitat de l’ensenyament i l’aprenentatge en l’educació escolar, recolzant el desenvolupament professional del personal docent, direccions i personal no docent dels centres, fomentant l’ús de noves tecnologies i mètodes d’ensenyament innovadors, millorant l’aprenentatge dels idiomes i la diversitat lingüística en centres escolars i promovent l’intercanvi i la transferència de millors pràctiques en matèria d’ensenyament i desenvolupament escolar.

Dins de la comissió Erasmus de l’institut, ja s’estan estudiant properes mobilitats, tant de professors  (job shadowing) com d’alumnes.

Per una altra banda, l’alumnat de l’optativa de 4t d’ESO de Física i Química està treballant en el projecte eTwinningScience game board”,  i l’alumnat de l’optativa Living healthy de 3r d’ESO també estan immersos en el projecte eTwinning “Prevention is better than cure” focalitzat en treballar l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 3, Salut i benestar.

Per una altra, els alumnes de 4t d’ESO que cursen les optatives de Física i Química i Biologia i Geologia començaran en breu un projecte Erasmus KA210, “Wonderful water”, amb el centre francés Lycee Jean Monnet, d’Yzeure i que es perllongarà durant el curs vinent. L’objectiu principal del projecte és comparar els problemes amb l’aigua en els nostres països, i dins de les activitats hi ha previst l’enregistrament d’entrevistes amb testimonis, l’elaboració d’un joc sobre l’aigua i una maqueta per a l’alumnat de Primària. El projecte inclou una primera mobilitat dels professors a un congrés sobre l’aigua a Yzeure al juny, una mobilitat dels nostres alumnes a Yzeure al setembre, i la mobilitat dels alumnes francesos a Alcanar, al maig del 25.

Paral·lelament a aquest projecte, l’Ajuntament d’Alcanar ha començat les Primeres Jornades de la Cultura de l’Aigua. Els nostres alumnes de 4t aprofitaran totes les activitats organitzades com a font d’informació i conscienciació quant a la problemàtica de l’aigua. Cada grup d’alumnes farà de “corresponsal” en cadascuna de les activitats, per a compartir amb la resta de l’alumnat del projecte el que han après. I així, divendres 9 de febrer, el primer grup va assistir a la inauguració de l’Exposició del Servei de Biblioteques de Catalunya “Aigua”, a la Biblioteca Trinitari Fabregat d’Alcanar, on el regidor Xavier Barrera i la bibliotecària Pietat Subirats els van explicar les caracteríques de l’exposició i com en podien traure profit.

Anna Valle i David Peña

Departament de Ciències INS Sòl-de-Riu