Activitat nadalenca de la TEI i les optatives de Matemàtiques i Maths

Aprofitant que arriben les festes de Nadal, hem dut a terme una nova activitat de la Tutoria Entre Iguals en col·laboració amb el departament de Matemàtiques. En aquesta activitat de la TEI, l’alumnat de 1r amb els seus tutors de 3r, han ajudat a decorar el centre amb motius nadalencs i han omplert les aules de bons desitjos. Això ha contribuït a millorar la relació entre tutorands i tutors.

Per a dur a terme aquesta activitat, hem comptat amb l’ajuda del departament de Matemàtiques, ja que l’alumnat de 1r d’ESO de les optatives de Matemàtiques i Maths ha volgut decorar el centre construint un arbre de Nadal matemàticament a partir de les fractals.

El triangle de Sierpinski és el que s’anomena en matemàtiques una fractal. Una fractal és un objecte matemàtic que es construeix amb un procediment recursiu (repetint sempre un mateix procés), que té una dimensió fraccionària i que el tot, si l’observem, és igual a les parts (self-similarity en anglès). Podem trobar molts tipus de fractals a la natura també, com les fulles de falguera, certes estructures de branques o per exemple en l’estructura del bròcoli romanesco.

En la construcció del nostre tetraedre de Sierpinski hem utilitzat 256 tetraedres regulars construïts un a un i enganxats amb cura fins a formar la piràmide.

Bones festes!