El Projecte de Recerca de 4tESO del curs 2018-19

El Projecte de Recerca de 4tESO del curs 2018-19 consisteix en un treball d’investigació i cerca d’informació a nivell personal de cada alumne en l`àmbit de l’orientació acadèmica i de continuació d’estudis.

Així doncs, a través del treball l’alumnat investigarà i obtindrà informació sobre quins estudis li interessen i a quines branques professionals voldria orientar la seva continuació acadèmica després de 4tESO. El projecte de recerca serà la culminació de les accions d’orientació iniciades durant aquest segon trimestre a través de la tutoria i l’orientadora de centre.

Sense títolEl treball tindrà caràcter de realització individual i durà per nom:  “I JO, QUÈ VULL SER DE GRAN?“. Amb el treball s’haurà de confeccionar una petita memòria de la recerca feta ha de recollir aspectes de procedimentals de la investigació (com s’ha planificat la recerca? quina metodologia s’ha seguit? quins recursos documentals s’han emprat?…) així com les conclusions del treball (què vull estudiar? com ho puc estudiar? on ho puc estudiar? quins referents propers conec? quina informació tinc disponible? com m’he de preparar? quins requisits s’ha de tenir?….).

Aquest projecte, es realitzarà íntegrament durant la setmana del 22 al 29 de març. De forma complementària, durant la setmana del treball es podrà organitzar alguna xerrada o activitat conjunta d’orientació per a tots els grups de 4t. A més, els alumnes podran aprofitar la sortida programada que ha organitzat l’AFA d’Alcanar per visitar el Saló d’Ensenyament 2018 el proper 23 de març (data límit inscripcions 22 de febrer).

202021_a_1

Cada alumne comptarà amb un professor orientador i/o tutor del treball durant la setmana de realització de PdR. L’alumnat serà agrupat en els seus grups-aula ordinaris i es formaran grups d’alumnes a nivell de cooperació a l’aula, però no per confeccionar cap part del treball individual en concret.

La tasca de l’alumnat consisteix en:

1. planificar el seu procés de recerca: objectius, tasques i calendari
  2. cerca i obtenció d’informació a partir de diverses fonts: bibliogràfiques, internet, professorat, alumnat, professionals
  3. organització estructurada de la informació en forma de memòria de treball.
  4. redacció del dossier amb conclusions finals i valoracions personals.
  5. elaboració i defensa oral d’una presentació davant del tribunal.