Acte de lliurament de diplomes de reconeixement de la Formació Professional dual a l’alumnat de Terres de l’Ebre.

Dijous 7 de juny a les 18.30 h, a la sala d’actes dels Serveis Territorials d’Ensenyament a les Terres de l’Ebre va tenir lloc l’acte de lliurament dels diplomes a l’alumnat que ha cursat l’FP dual.

L’Institut Montsià, l’Institut de l’Ebre, Institut la Sénia, Institut  Els Alfacs, Institut Terra Alta, Institut de Flix i Institut Sòl-de-Riu van ser els centres participants en aquest acte perquè són els que aquest curs 2017-2018 han impartit  FP dual.

En el cas del nostre centre, malgrat només impartir el cicle formatiu de grau mitja de Manteniment  Electromecànic , vam comptar amb la participació de 6 alumnes que s’han graduat aquest curs en FP dual.

L’acte va estar presidit pel senyor Pere Vidal, adjunt Àrea per a la coordinació i planificació escolar, en representació de la directora dels serveis Territorials d’Ensenyament a Terres de l’Ebre,  Sra Manuela Cid. Hi van intervindre la coordinadora territorial de Formació professional, la Sra Mari Fandos i l’inspector Ismael Miguel. Ells van ser els encarregats de lliurar els diplomes als centres, a les empreses i als alumnes.

També vam poder escoltar l’opinió i les valoracions que tenen de la Formació Professional dual els diferents protagonistes, centres, empreses i alumnes.

Com a representant dels centres educatius va intervindre el professor de l’Institut Sòl-de-Riu i coordinador d’ FP, Joaquim Alonso. En el seu parlament va reconèixer l’encert de  la FP dual i la bona acollida per part d’empreses i alumnes. Tot i les dificultats dels primers cursos, Joaquim Alonso va ressaltar les nombroses empreses que en el nostre cas col·laboren en la formació dels alumnes, facilitant el seu aprenentatge i en molts cassos, la inserció laboral. També va voler comentar com ha anat augmentant el coneixement que en el món empresarial es té d’aquesta modalitat de formació i que actualment són les pròpies empreses les que presenten la demanda a l’Institut.

De les onze  empreses que han signat conveni d’FP dual amb l’Institut Sòl-de-Riu, va assistir a l’acte de lliurament l’empresa d’Alcanar, Reverter Indústries. La Sra Joana Roig va ser la representant que ens va acompanyar a la celebració.

Des d’aquí, felicitem a les empreses que han confiat amb nosaltres, al professorat del cicle formatiu de Manteniment Electromecànic per la tasca que duen a terme des del centre i coordinant-se amb les diferents empreses i especialment a l’alumnat. A tots els  alumnes que durant els dos últims anys s’han preparat per aprendre una professió, han valorat l’oportunitat de formar-se en l’empresa i no han dubtat en dedicar-hi temps i esforç.

Moltes felicitats a tothom que ha participat en aquest projecte. I el desig de continuar treballant tots plegats per mantindre’l viu i fer-lo cada dia més gran.