Teen’s lab

El dia 1 de febrer els alumnes de 4t d’ESO de l’assignatura de Física i Química van participar en l’activitat “Teen’s lab”L’activitat es va dur a terme als laboratoris de l’ETSEQ (Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química) de la Universitat Rovira i Virgili. Els alumnes van experimentar en primera persona el que se sent en ser científic per unes hores i, posteriorment, van visitar el centre de producció de BASF Tarragona, a la Canonja, per conèixer i entendre la importància de la química, no només al nostre territori, sinó també a la vida diària.

El Teens’ Lab és un projecte de BASF orientat als alumnes de l’ESO que es desenvolupa a Tarragona en col·laboració amb el projecte APQUA i que es basa en diferents grups d’experiments. En el cas de les activitats del “Laberint de les substàncies”, els alumnes estudien les propietats característiques dels materials i descobreixen que, tot i que dues substàncies tinguin el mateix aspecte, es poden distingir i identificar aplicant mètodes d’investigació físics i químics. A més de determinar el pH i la densitat de les substàncies desconegudes del laboratori, experimenten amb propietats com la solubilitat, la capacitat de fermentació, i el color de la flama.