Donem per finalitzada la primera fase d’intervenció del Servei Comunitari amb els i les alumnes de 3r d’ESO!

En aquesta primera fase, l’alumnat ha treballat en 3 projectes diferents, tots vinculats amb un mateix eix vertebrador, l’aigua.

Un gran nombre d’alumnes ha col·laborat amb l’Escola de la Natura Francolí, realitzant, en la primera sessió, tasques de neteja i classificació de residus i, en la segona sessió, tasques de comptatge d’espècies, tant autòctones com al·lòctones de la zona.

Amb la col·laboració d’EMATSA, un grup d’alumnes ha participat del projecte EscolAQUA, en el qual, en la primera sessió van experimentar un escape room amb l’objectiu de conèixer-ne el funcionament per tal de ser capaços de crear-ne un que presentaran en la segona etapa a una escola adscrita. L’eix temàtic del joc girarà al voltant de l’ús d’aigua d’aixeta per tal de reduir els plàstics generats pel consum d’aigua envasada.

La tercera entitat amb qui hem col·laborat és l’Associació mediambiental la Sínia, amb l’activitat “Viu la platja”. Un grup d’alumnes ha estat retirant plantes al·lòctones de la zona de la platja d’Altafulla i repoblant-la amb la flora autòctona de la zona.

Tant l’alumnat com el professorat i les entitats col·laboradores han quedat plenament satisfets de l’activitat on gairebé la totalitat dels alumnes de 3r d’ESO han participat de forma activa en les tasques proposades.

Durant aquesta setmana l’alumnat realitzarà un portafoli per grups en el que explicaran les seves vivències durant aquestes intervencions.

Us deixem un recull d’imatges.

Esperem amb ganes l’inici del segon període de col·laboració que es durà a terme a partir del febrer.