Dia Escolar de la No-violència i la Pau

L’Institut Pons d’Icart ha participat en la celebració del DENIP 2018-19  al Palau Firal i de Congressos de Tarragona, coordinat per membres d’Oxfam Intermón amb la participació de Centres Educatius de la ciutat. Com cada any escoles i instituts de Tarragona han celebrat el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP)  amb una celebració conjunta per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort. La celebració d’enguany ha arribat a la seva vuitena edició amb el lema “Celebrem la diversitat”, essent l’eix vertebrador de l’acte la música com a exemple d’aquesta diversitat.

El mestre i compositor Ernest Rodríguez ha fet una selecció i els arranjaments de peces musicals  d’arreu que han estat el fil conductor de l’acte del DENIP d’enguany.  Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut han treballat aquestes cançons per la pau i la diversitat cultural, tenint present l’aula com un espai de convivència i intercanvi d’idees, pensaments, tradicions i diversitat de cultures.  A més de la cançó de salutació, el alumnes de segon d’ESO de l’Institut han interpretat i ballat la cançó popular brasilera “O, ciranda, cirandinha”  i l’original xinesa “Hung-sai” i han compartit escenari amb l’Institut Torreforta i el col·legi La Salle de Torreforta, acompanyats per alumnat i professorat de l’Escola Municipal de Música de la ciutat.

Així mateix, des de l’Institut s’ha treballat el Banc d’aliments (diversitat econòmica), impulsat per l’alumnat de 4t d’ESO, i aquest curs acadèmic ha format part del Projecte Educació per la Pau, activitat que ha estat reflectida en un vídeo editat i projectat durant l’acte del DENIP: el Gran Recapte d’Aliments, campanya de recollida d’aliments bàsics per aconseguir que les persones més necessitades rebin ajut, té present en la societat les desigualtats econòmiques i la necessitat d’una implicació personal de cadascú.

La valoració de l’acte de celebració del DENIP del passat dia 30 de gener i del treball transversal dut a terme al llarg del curs fins a la data ha estat molt positiu. Des del Pons d’Icart encara se celebra aquesta diversitat amb noves activitats que impulsaran els alumnes de 1r i 3r d’ESO del centre a partir del proper mes de març amb la celebració del dia mundial de la poesia perquè la diversitat la celebrem sempre.