Bojos per la Química

El passat dissabte, 17 de novembre, va tenir  lloc la Trobada anual de “Bojos per la Química” que organitza l’Institut Català d’investigació Química (ICIQ) amb la seva responsable de divulgació la Dra en Química Laia Pallejà, exalumna de l’Institut Pons d’Icart, juntament amb la Fundació Catalunya La Pedrera.

Què és el Programa “ Bojos per la Ciència”?

Es tracta d’un programa creat l’any 2013 per la Fundació Catalunya La Pedrera, adreçat als estudiants de batxillerat per fomentar les vocacions científiques, on hi trobem cursos de Bioenginyeria, Bioquímica, Biomedicina, Economia, Física, Matemàtiques, Medicina, Noves tecnologies, Nutrició, Química i Supercomputació.

El curs de Química és el “ Bojos per la química” i  és un curs desenvolupat per l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) orientat a estudiants de 1r de batxillerat amb especial interès i talent per la química. L’objectiu bàsic del  projecte és fomentar la vocació científica d’aquests joves, a part de potenciar el seu entusiasme per la química i la recerca. El curs s’imparteix durant 13 dissabtes, del gener al desembre, a les instal·lacions de l’ICIQ i es tracten 12 temes de química diferents, incloent les principals reaccions químiques, presentats pels estudiants de doctorat i postdoctorats de l’ICIQ amb col·laboració d’un investigador principal del centre, el qual dona una xerrada d’una hora i es combinen sessions teòriques amb activitats experimentals.

Què és l’ICIQ?

L’Institut Català d’Investigació Química, l’ICIQ, és un centre de recerca d’excel·lència internacional. Té la seu a Tarragona, al Campus Sescelades, on hi treballen unes 230 persones. Les tres línies de recerca principals dels divuit grups d’investigació que l’integren són: la catàlisi, la química supramolecular i les energies renovables. La recerca al centre es va iniciar el 2004 i en aquests anys ha desenvolupat una investigació d’excel·lència i de suport a la indústria amb transferència dels resultats a les empreses.

Què va passar dissabte 17 de novembre?

Com ja hem dit al principi, es van trobar  els alumnes del programa i ens van regalar un programa d’allò més interessant i a la vegada entretingut. Si mireu bé el programa, podreu veure que hi van participar dues alumnes del nostre centre, la Marta Romero de 2n de Batxillerat, que ens va parlar de la seva experiència a l’ICIQ durant l’estiu, on hi va desenvolupar la part experimental del seu treball de recerca sobre la Fotosíntesi artificial i l’Abril Rius de 3r d’ESO, que ens va parlar, tot i ser molt jove,  de la seva experiència com a professora, ensenyant ciència a noies i nois més joves en esplais, tallers , etc.

No cal ni dir que ho van fer molt bé totes dues! Moltes felicitats!

Cliqueu aquí per veure el video de la Marta fent l’exposició.

La Marta en un moment de la seva presentació i tots els ponents acompanyats de la Dra. Laia Pallejà i els responsables de la Fundació: