Alumnes de 3r d’ESO visiten el medi natural de Tarragona

La setmana del 22 al 26 d’octubre del 2018, els alumnes de 3r d’ESO van visitar el medi natural de la ciutat de Tarragona.

Per torns, van visitar l’Escola de Natura Francolí on van escoltar una interessant xerrada sobre el riu Francolí i els impactes ambientals que pateix al llarg del seu curs. Després van poder aprendre més sobre el riu i el nostre territori amb la nova maqueta de la conca hidrogràfica del Francolí recentment inaugurada. Per últim, els monitors de l’Escola, ens van explicar l’estat del Francolí en el seu curs baix i vam poder veure de primera mà els efectes de l’activitat humana sobre el riu.

El dia 25 d’octubre vam fer la tradicional sortida de les “platges”, es tracta d’un recorregut caminant des de l’institut fins a la estació d’Altafulla-Tamarit. En el recorregut vam poder veure els ecosistemes més característics de la nostra ciutat: el roquissar litoral, el bosc mediterrani i el bosc de ribera. Vam gaudir d’un temps magnífic i vam poder apreciar la diversitat d’entorns naturals de la nostra ciutat. Aquesta activitat es va realitzar conjuntament amb Educació Física i Tutoria, ja que també es buscava promocionar l’activitat física a l’aire lliure i millorar les relacions entre els alumnes. Després de més de 12km de recorregut vam tornar en tren cap el centre de la ciutat.

Aquestes sortides s’emmarquen enguany en el projecte de Servei Comunitari, dintre de l’apartat de sensibilització de l’alumnat.