Àlbum de cromos de la Taula Periòdica

La Facultat de Química de la URV (Universitat Rovira i Virgili) i l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) han creat un projecte de divulgació de la Taula Periòdica amb la col·laboració d’escoles i instituts de la província de Tarragona, del Col·legi de Farmacèutics de Tarragona i amb el suport de nombroses empreses del sector químic de Tarragona.

El projecte gira entorn d’un àlbum de cromos de la Taula Periòdica. L’àlbum desplegable, que al final esdevé un pòster de la Taula Periòdica, es va distribuir junt amb el Diari de Tarragona a principis d’octubre. Els cromos són de 75 elements diferents i els distribueixen farmàcies de la província. Cada farmàcia disposa de cromos d’un element determinat.

Els alumnes de 3r d’ESO han participat en aquesta iniciativa i han completat la taula periòdica amb els elements químics obtinguts a les farmàcies de Tarragona i voltants amb l’ajut de les professores de Física i Química i la col·laboració de l’ICIQ.