Camí de Sirga

El passat dilluns, 18 d’octubre, l’alumnat de 1r d’ESO va poder gaudir, dins de les activitats de Convivència, la tradicional sortida en bicicleta. Enguany, la ruta escollida ha sigut el camí de Sirga, el tram que va des d’Amposta fins a la desembocadura del riu Ebre. L’alumnat ha pogut gaudir d’una jornada esportiva, alhora que lúdica, que els ha servit per enfortir els vincles.
Aquesta activitat forma part del Programa per a les Oportunitats educatives en favor de l’èxit escolar (#POEFA). Aquesta actuació forma part del Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació del Ministeri d’Educació i Formació Professional, que està cofinançat pel Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020.

RetoTech – 1r Repte assolit!!

Era un repte per a nosaltres que s’ha convertit en realitat. L’Institut Pons d’Icart és un dels 50 centres de primària i secundària de tota Catalunya que ha estat escollit per participar en la VII Edició RetoTech Fundació Endesa.
Només el fet de participar ens permetrà disposar d’una dotació de material per fomentar l’ús i l’aprenentatge de les noves tecnologies i aplicar-ho a les àrees STEAM.
Esperem assolir més reptes!

INFORMACIÓ IMPORTANT PAU 2021

Us compartim uns documents que pot ajudar l’alumnat de 2n de BAT que es vol presentar a les PAU 2021.

Horari PAU Juny 2021

PAP

Davant de qualsevol dubte, cal consultar els següents enllaços:

Per a més informació, podeu contactar amb nosaltres a través del correu: coord.bat@institutponsdicart.cat

Taller de Rima amb 3r d’ESO

La setmana del 26 al 30 d’abril, Versembrant va realitzar el Taller de Rima amb l’alumnat de 3r d’ESO. Aquest taller està pensat per a treballar la llengua a través d’estils de música més propers a ells alhora que pretén fomentar la consciència crítica del jovent a través de l’art urbà i del Hip Hop.

Aquí us enllacem els resultats!

4t d’ESO C descobreix el riu Francolí

L’alumnat de 4t d’ESO C, el passat 28 d’abril, va realitzar una jornada de descoberta del nostre riu Francolí, amb l’objectiu de crear una conscienciació mediambiental del nostre entorn més proper. Mare Terra ha elaborat diverses activitats per tal que puguin analitzar la qualitat de l’aigua i l’estat ecològic del riu.

Ioga amb l’alumnat de 2n d’ESO

Aquestes setmanes l’alumnat de 2n d’ESO estan descobrint els avantatges que ens aporta la pràctica del Ioga

Pàdel amb tu. Jornada sensibilització

Durant aquesta setmana els i les alumnes de 4t d’ESO han realitzat diverses activitats esportives adaptades a les persones amb capacitats diverses. Han pogut experimentar les dificultats amb què es troben a l’hora de poder practicar un esport. Aquesta activitat forma part d’un programa de sensibilització que organitza l’Associació Pàdel amb tu de Tarragona que té com objectiu apropar els alumnes, mitjançant un treball  d’inclusió i integració, al món de les capacitats diverses.

Parla’m en català!

Us presentem el vídeo que l’alumnat de l’Aula d’Acollida ha preparat per incentivar l’ús de la llengua catalana amb ells i elles.

Perquè ajudar a aprendre català als nouvinguts és un dels gestos d’acolliment que podem fer.

Magic English Teacher

ENFANGA’T

Durant aquesta setmana els i les alumnes de 1r i 2n d’ESO (PIM) han realitzat una sessió del taller de fang amb l’objectiu de desenvolupar la imaginació i la creativitat a partir d’un material diferent.

PÀDEL AMB TU

Durant aquesta setmana els i les alumnes de 4t d’ESO han realitzat una sessió per reflexionar i aprofundir en conceptes relacionats amb la discapacitat. Aquesta activitat forma part d’un programa de sensibilització que organitza l’Associació Pàdel amb tu de Tarragona que té com objectiu apropar els alumnes, mitjançant un treball  d’inclusió i integració, al món de les capacitats diverses.

Aquesta activitat forma part del Programa per a les Oportunitats educatives en favor de l’èxit escolar (#POEFA). Aquesta actuació forma part del Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació del Ministeri d’Educació i Formació Professional, que està cofinançat pel Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020.

POEFA (Programa per a les Oportunitats educatives en favor de l’èxit escolar)

El nostre centre participa en el Programa per a les Oportunitats educatives en favor de l’èxit escolar (POEFA). Aquesta actuació forma part del Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació del Ministeri d’Educació i Formació Professional, que està cofinançat pel Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020. Les accions que realitzem dins el nostre projecte anomenat “El Pons amb tu” estan focalitzades en l’alumnat de tota l’etapa de l’ESO (1r-4t) i de BATXILLERAT.

Així doncs, la subvenció rebuda del POEFA permetrà realitzar diverses activitats amb el nostre alumnat durant aquest curs escolar.

TREBALL DE SÍNTESI 2020-2021

Aquí mostrem algunes imatges de la sortida a la Via Verda que l’alumnat va fer durant el Treball de síntesi.