Activitats per al dia Internacional de la Llengua Materna, 21 de febrer

Amb motiu del dia Internacional de la Llengua Materna s’han realitzat al centre un seguit d’activitats relacionades amb les llengües i el seu ús.

Un grup d’alumnes de 3r d’ESO han elaborat un entretingut Kahoot amb diferents curiositats sobre les llengües. Us animem a tots i totes a jugar-hi! Premeu el següent enllaç: https://play.kahoot.it/v2/?quizId=5bf675dd-9d73-4916-a4be-24e52c19f500

Una altra activitat conduïda per alumnes de 3r i 4t d’ESO ha estat l’elaboració d’uns formularis dirigits a tot l’alumnat del centre i a la gent del carrer. Amb aquesta activitat han pogut prendre consciència de la gran diversitat lingüística que tenim a l’institut i al nostre entorn més proper tot fent una reflexió sobre l’ús de les diferents llengües que hi conviuen.

La meva llengua, la nostra riquesa

A l’institut Pons d’Icart volem donar a conèixer i reconèixer la diversitat lingüística del nostre alumnat, diversitat lingüística que ens enriqueix com a individus i societat.

A continuació podeu veure un vídeo que mostra la convivència de diferents llengües maternes al nostre centre sota el lema “la meva llengua, la nostra riquesa”:

Activitat Energy Challenge

Els alumnes de 2 ESO han participat en l’activitat “Energy Challenge”, un recurs educatiu creat per la Fundació Naturgy on s’ aborda el futur de l’energia, les noves tecnologies energètiques, la transició energètica, l’economia circular i la qualitat de l’aire. Mitjançant la simulació d’un viatge… Llegeix més»

Exposició Tarragona refotografiada

Aquesta setmana s’ha inaugurat l’exposició “Tarragona refotografiada. Un espai, dues realitats” en què hi podreu trobar fotografies fetes pels nostres alumnes. Apareixen fotografies antigues d’Hermenegild Vallvé o Gerard Chinchilla, entre d’altres, i se superposen amb imatges de la mateixa ubicació però del lloc actual, tractant… Llegeix més»

Intercanvi amb Dinamarca

Un any més, els alumnes de 1r de batxillerat que participen a l’intercanvi amb Dinamarca han anat a Roskilde per portar a terme la primera part de l’activitat. Han compartit bons moments i han gaudit d’una experiència profitosa mentre que han pogut practicar l’anglès com a llengua vehicular.

Concurs Fem atractiu el reciclatge

L’Institut busca la paperera més atractiva, més bonica del centre per promoure el reciclatge a les aules. Les fotografies de les papereres es penjaran a l’Instagram del centre (@insponsdicart) i tothom podrà escollir quina és la més “cool”

Nadal Artístic 2019

El passat dimecres, 18 de desembre, vam celebrar el tradicional Nadal Artístic amb actuacions de l’alumnat del Batxillerat artístic, d’Arts Escèniques i Música de 4t d’ESO i el debut de la Batucada del nostre centre. Els alumnes de 1r i 2n d’ESO també hi van… Llegeix més»

AVÍS IMPORTANT

La Cantina de l’Institut deixarà de funcionar a partir del 8 de gener per raons alienes a la direcció del centre.

Microplastic Watchers

L’alumnat de 4t d’ESO de Biologia està participant en el projecte “Microplastic Watchers”, un projecte que involucra la ciutadania en el diagnòstic de la presència i el tipus de microplàstics que hi ha a les platges del litoral. Hem realitzat una sortida a la platja… Llegeix més»