Visitem el bitNAP Datacenter.

Alumnat de l’Institut Montsià de segon curs dels cicles d’Administració de sistemes informàtics i xarxes – ASIX, Desenvolupament d’aplicacions web – DAW i els del Curs d’especialització de ciberseguretat en entorns de tecnologies de la informació – CECTI ha visitat el bitNAP Datacenter a L’Hospitalet de Llobregat.

El bitNAP Datacenter és un centre de dades que ofereix serveis de housing i connectivitat a Internet. Aquest centre de dades està dissenyat per garantir la seguretat, la fiabilitat i l’escalabilitat dels serveis que ofereix.

El housing és un servei que ofereixen els centres de dades que permet als clients allotjar els seus servidors en un espai compartit amb altres clients. Això ajuda a reduir els costos d’infraestructura i a millorar la seguretat i la fiabilitat dels serveis. Els centres de dades que ofereixen aquest servei proporcionen als clients un espai físic per als seus servidors, així com energia, refrigeració i connexió a Internet. A més, també ofereixen serveis de seguretat, com ara vigilància i control d’accés. Això ajuda a garantir que els servidors dels clients estiguin segurs i disponibles en tot moment.

L’alumnat han tingut l’oportunitat de conèixer de primera mà les funcions d’aquest centre de dades i la importància de la seguretat informàtica en el món actual. Esperem que aquesta visita els sigui profitosa i els ajudi a comprendre la importància dels centres de dades en la societat actual.