Xerrades Mobilitat Internacional Extracurriculars (Programa GEP)

El dilluns d’aquesta setmana hem realitzat 3 xerrades on varem convidar a l’associació Obre’t Ebre a presentar-nos la seva organització. A la vegada, hi han participat 3 joves que ens han explicat la seva experiència de voluntariat que actualment estan vivint a 3 organitzacions del nostre territori, on realitzen pràctiques. Aquests joves són Bashak (Turquia), Andrea (Itàlia) i el Touré (Costa de Marfil).

Emmarquem aquesta acció en el programa Generació Plurilingüe (GEP), del qual en formem part des de l’Institut Montsià. Entre els objectius d’aquest programa hi ha el millorar la competència comunicativa en llengua estrangera i el desenvolupar competències clau per al segle XXI. En aquest sentit, les xerrades s’han realitzat en Anglès, Italià i Francès.

La Cristina, representant de Obre’t Ebre, ens ha explicat “les diferents accions de mobilitat que és poden realitzar i la gran oportunitat que suposen”. El Touré ha destacat “la gran acollida i calidesa humana que ha trobat en la realització de la seva estada”. La Bashak destaca que “Les possibilitats per realitzar pràctiques no es limiten sols a països de la Unió Europea i es possible trobar opcions relacionades amb qualsevol perfil professional. Les possibilitats són Infinites!” L’Andrea comenta que “la mobilitat internacional m’ha canviat literalment la vida. Estic infinitament content de l’obertura mental que he experimentat”. D’altra banda, Gerard Vidal, professor de l’Institut Montsià ha apuntat que “Vivim en un món global que necessita ciutadans globals. Realitzar estades a l’estranger ens permet adquirir aquestes habilitats i competències globals“. Aquestes experiències de mobilitat són complementàries, per exemple, al l’Erasmus que des del nostre institut gestionem i fomentem. També tenen un caràcter extracurricular; no obstant, des de l’Institut Montsià, també creiem que és important ocupar-nos i preocupar-nos per la formació integral del nostre alumnat, tant a nivell professional com personal.

L’alumnat receptor d’aquesta xerrada en modalitat presencial ha estat: els alumnes de 2nB del CFGM de Sistemes Microinformàtics i en Xarxa i els alumnes de 2n CFGS de Màrqueting i vendes. D’altra banda, l’alumnat que n’ha pogut gaudir de forma virtual, han estat els de 2n de CFGS de Guia, Informació i Assistència Turística i els de 2n de GAT CFGS de Gestió d’Allotjaments Turístics.