Visita de la Directora General de FP

La nova Directora General de FP va visitar el passat dimecres l’Institut Montsià i les aules de què disposa al Fab Lab Terres de l’Ebre. Entre altres coses, s’ha parlat de la fortalesa de què gaudeix la Formació Professional al territori, així com del present i futur d’aquests estudis que gaudeixen d’una ampla oferta formativa amb una gran flexibilitat d’itineraris i de la importància d’articular les empreses, institucions locals i centres educatius.

Al taller d’Instal·lació i Manteniment s’ha pogut comprovar el funcionament del robot per al nou Curs d’Especialització en Robòtica Col·laborativa que capacita per muntar, programar, mantenir i treballar conjuntament amb braços robòtics i robots mòbils autònoms. Al taller de Transport i Manteniment de Vehicles s’ha vist l’espai habilitat per treballar en alta tensió i diagnosi de vehicles electrificats per al Curs d’Especialització en Manteniment de Vehicles Híbrids i Elèctrics, l’expansió dels quals requereix tècnics especialitzats en la seva innovadora tecnologia i manipulació exclusiva per tècnics qualificats.

S’ha mostrat també el laboratori i les obres que s’estan realitzant en el Cicle Superior en Processos i Qualitat en Indústries Alimentàries. Amb l’objecte de mantenir la confiança del consumidor, hi ha un ampli consens entre els professionals del sector sobre la importància de mantenir la Seguretat alimentària i la Qualitat dels aliments al llarg de tota la cadena alimentària. És per això que ens calen professionals especialitzats en programar i supervisar les operacions de la producció alimentària d’acord amb la legislació vigent.

S’ha tractat la importància de potenciar els Cicles Superiors en Gestió d’Allotjaments Turístics i en Guia, Informació i Assistències Turístiques, atès que explotar el potencial turístic del territori requereix professionals que sàpiguen administrar els allotjaments i promocionar el patrimoni natural i cultural de l’entorn en una zona de caràcter rural que compta amb dos parcs naturals i una llarga tradició gastronòmica i enològica amb productes de terra, mar i muntanya.

S’ha participat en una micro càpsula formativa sobre “L’esmorzar saludable” a partir del treball de l’alumnat del mòdul d’Innovació Alimentària, mentre xiquets i xiquetes de diferents escoles del municipi es divertien jugant als Espais Vius preparats per l’alumnat d’Educació Infantil en el marc de la Festa del Mercat a la Plaça d’Amposta.

Ja al Fab Lab Terres de l’Ebre, s’ha pogut veure l’aula dedicada al CFGS d’Animació en 3D, Jocs i Entorns Interactius, conegut popularment com “el cicle dels videojocs”. Un sector que creix seguint l’embranzida del món digital. Aquests estudis capaciten per generar animacions 2D i 3D per a produccions audiovisuals i per desenvolupar productes audiovisuals multimèdia interactius.

Per garantir una formació experimentada de l’alumnat, l’Institut Montsià estableix convenis de col·laboració amb les empreses i institucions de l’entorn i es treballen els programes de Formació en Centres de Treball, FP Dual, Programes Internacionals de Mobilitat, Innovació i Transferència del Coneixement, ActivaFP, Foment i Suport de l’Emprenedoria, entre altres, i la integració de metodologies educatives actives i cooperatives en entorns digitals.