Culminació del projecte integrat PFI. Portàtils Circulars. (Curs.22-23)

Aquest dimarts 23 de maig hem fet entrega, als responsables de l’àrea de joventut de serveis socials de la nostra població, dels portàtils cedits per l’Institut de Tecnificació d’Amposta i recuperats per l’alumnat del PFI d’Auxiliar de muntatge i configuració d’equips informàtics del nostre centre.

Aquest projecte de recuperació dels portàtils en desús ha consistit en l’ampliació i condicionament de les màquines cedies per allargar la seva vida útil i que així, el jovent amb manca de recursos pugui accedir al món telemàtic i tot el que això comporta. És un primer pas per poder normalitzar la seva situació i donar-los accés a serveis i tràmits que només es poden fer telemàticament i alhora assentar les bases per empoderar-los tecnològicament.

La donació d’aquest curs ha consistit en ordinadors portàtils als que se’ls ha canviat el disc dur i se’ls ha ampliat la memòria tot el que s’ha pogut. Un cop fetes les ampliacions se’ls ha instal·lat un sistema operatiu de codi obert i les aplicacions necessàries per poder treure’n tot el profit. A més amés, l’Institut Montsià també ha cedit uns monitors per a complementar el lot i que es pugui treballar amb les màquines veient-ho tot millor.

És un projecte redó en tots els sentits, perquè ha ajudat a que l’alumnat practiqui allò que ha aprés durant el curs aplicant-ho a la vida real en una tasca que ajudarà a altre jovent sense recursos i traurà profit d’uns ordinadors als que ja s’havia condemnat a ser desmuntats i reciclats per peces. Tal i com se sol dir un “win win”, però per partida triple.

Moltes gràcies a tothom per la tasca feta.