#FRIDAYSFORFUTURE

Avui divendres 15 de març, alumnes i professors de l’institut Montsià hem cregut que la millor forma de solidaritzar-nos amb #FridaysForFuture era anar a treballar a Amposta amb bicicleta. Ens hem desplaçat des de Deltebre, Masdenverge, Sant Jaume d’Enveja i Tortosa  Una dada que creiem important destacar: si haguéssim vingut en cotxe, cadascú de nosaltres hauria emès més de 5 Kg de C02. En canvi, hem tingut la sort de gaudir d’un suau i agradable passeig per la vora de l’Ebre i d’admirar els nostres monumentals paisatges.

Malauradament, les evidències científiques sobre el greu impacte del canvi climàtic són cada cop més irrefutables. Amb tot això, sembla que el nostre territori serà dels que més sofrirà. En aquest sentit, volem expressar la nostra solidaritat en la denúncia que fan els companys i amics de L’Escola d’Aqüicultura de l’INS Alfacs. Segons denuncien, amb només 50 anys la seva Escola quedarà inundada, així com gran part del Delta de l’Ebre.
També volem aprofitar per fer difusió de l’impulsora del moviment #FridaysForFuture Greta Thunberg. La noia de 16 anys que just acaba de ser nominada a rebre el Premi Nobel per la Pau   i que va començar amb aquesta reivindicació estudiantil, que tot just comença ara a casa nostra. Un role model que creiem és interessant transmetre als nostres estudiants. Exemple de determinació, persistència i lideratge. Un exemple que des de la nostra institució educativa volem difondre i promocionar.
Animem a tota la comunitat educativa a sumar-se i a fer que cada dia del món sigui #FridaysForFuture. En aquest sentit, des del centre posem facilitats per tal que tothom que vulgui es pugui desplaçar a a l’Institut en bicicleta. Gràcies a això, tots els dies hi han alumnes i professors que venen a treballar en aquest mitjà de transport tant divertit i saludable, tant per la salut del planeta com per la de les persones.