Indrets de la Ràpita que els futurs guies del CFGS de GIAT sap que t’encantaran!!

❇️1- Fleca Laureano: Les seves quatre columnes de secció circular d’estil Neoclàssic són un marc perfecte per contar les històries de la ciutat somniada per Carles III.

✅ 2- Plaça de Cóc: El més interessant és invisible i no està a la superfície… Pregunteu, pregunteu per la ciutat subterrània…

✅ 3- Un castell islàmic que Ramon Berenguer IV lliura a un monestir de Sant Cugat que funda un Priorat en 1171 què és venut als templers i acaba sent un convent??? Sí, sí i moltes coses que amb una i un guia turístic descobreixes.

✅ 4- Casa natal S. J Arbó: El poeta deia “Ara no vull cambres d’estudis ni recintes tancats, vull veure el mar, deixeu-me veure els horitzons” passejant amb la remor de la mar diem que tenia raó!

✅ 5 i 6- Barri del Xicago: Illinois????, nooo….. Estàs davant dels 2 murals obra del grafiter Roc Blackblock en homenatge als orígens mariners i pagesos de la població. Una foto?? Una sola????? Impossible no fer “postureo”.

✅ 7- Confraria de pescadors Verge del Carme: Punt de trobada amb el mar dels pescadors i els restauradors i restauradores de la població per fer-te sempre tenir “gana/es” de tornar a la Ràpita.

✅ 8- Torreta, turó o Mirador de la Guardiola: Potser no te’n recordaràs que en 1575, es va referenciar com Guardiola artillada, ni que estàs a 113 metres del nivell del mar perquè les vistes embadaleixen.

Crear i dissenyar rutes turístiques a classe per poder practicar, a l’equip docent i alumnat del CFGS de Guia, informació, i assistències turístiques ens planteja una sola, però gran dificultat, triar.

Els que coneixeu La Ràpita sabeu que ens ha quedat, molt però molt per veure, i és que les TTEE són un paradís pels sentits que s’ha de fruir lentament i no ens queda un altre, que donar-nos el plaer de continuar la descoberta i continuar preparant-nos.

Agrair la col·laboració de l’Ajuntament de la Ràpita que acull cada curs, alumnat en FP Dual.

Professores acompanyants:
Encarna Sans Barberà