Primera pedra del nou Institut-Escola de Lliçà d’Amunt

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, va col.locar la passada tarda de divendres la primera pedra del nou edifici de l’Institut-Escola Miquel Martí i Pol de Lliçà d’Amunt, conjuntament amb l’alcalde, Ignasi Simón. El proper curs 2023-24 aquest centre integrarà tot l’alumnat de l’Hipàtia.

En el mateix acte, alumnat de l’escola ha omplert la càpsula del temps, que ha inclòs cartes d’alumnes del Martí i Pol i de l’Hipàtia, monedes i portades de l’edició del dia d’El 9 Nou i El Periódico.

La col·locació de la primera pedra de l’Institut-Escola, que conservarà el nom de Miquel Martí i Pol, s’ha fet en els terrenys on es construirà l’edifici, ubicat a l’espai de l’antic hort del centre. En el marc de l’acte, l’actual director de l’Hipàtia, Santi Llorà, va fer un breu discurs al voltant del traspàs del llegat que l’Hipàtia diposita en les mans del nou centre.

Per altra banda, encara que sense confirmació formal definitiva, tot apunta que pel proper curs, pel que fa a la seu, el 1r i 2n ESO estaran al Miquel Martí i Pol i el 3r i 4t a l’actual edifici de l’Hipàtia; i pel que fa a l’horari, el de 1r i 2n seria de matí i tarda i el de 3r i 4t seria intensiu, de 8.10 a 14:40h.