La piràmide de la lectura a l’Hipàtia

A l’Hipàtia volem fer un gran mural, un mural sobre el nostre hàbit lector, que penjarem a la paret de les escales de l’institut. El farem ben gran, tan gran que arribarà al sostre!

Entre tots volem construir una gran piràmide de la lectura amb les fotos personalitzades de cadascun de nosaltres, tant professors, alumnes, com pares.

.

La piràmide de la lectura és una estratègia per al foment de la lectura dins del marc del projecte de centre Impuls de la Lectura (ILEC). La piràmide es divideix en quatre nivells, a l’inferior se situen les activitats que s’aconsella dur a terme cada dia i al superior, les que es podrien dur a terme de manera menys sovintejada, per la seva naturalesa.

Es tracta d’una activitat que vol afavorir el gust per llegir i, alhora, oferir als alumnes la possibilitat de comprometre’s, personalment, en el desenvolupament del seu hàbit lector i de ser més autònoms.

.

Us demanem que us feu fotos individuals o en grup on aparegueu fent una de les següents activitats (aprofiteu aquestes festes de Nadal!):

Nivell superior

• Veient l’adaptació cinematogràfica d’una novel·la.
  • Demanant i regalant llibres pels aniversaris i per altres festes.
  • Fent un tomb per les parades de llibres del poble (per Sant Jordi o en qualsevol altra ocasió).

Nivell mitjà-superior

• Participant en clubs de lectura o en d’altres activitats a la biblioteca de Ca l’Oliveres.
  • Seguint les recomanacions dels booktubers.
  • Veient, escoltant o enregistrant booktràilers, i visitant llibreries.
  • Intercanviant o recomanant llibres amb els amics.

Nivell mitjà-inferior

• Llegint a la biblioteca de l’institut o a la de Ca l’Oliveres.
  • Demanant llibres en préstec de la biblioteca de l’institut.
  • Penjant una recomanació de lectura a la cartellera de l’aula, a la biblioteca o a la revista del Far d’Hipàtia.
  • Llegint o fullejant premsa escrita o digital.
  • Llegint a un germà petit o a un conegut també més petit.

Nivell inferior

• Portant un llibre a la motxilla o a la bossa.
  • Llegint abans de dormir.
  • Parlant de llibres i de lectures amb els amics.
  • Mostrant el carnet de la biblioteca.
  • Buscant estones i moments per llegir al llarg del dia.
  • Entrant i remenant en pàgines web de lectura i de diaris.

També podeu fer-vos fotos escrivint un diari o un registre de lectura, oferint-vos voluntaris per a col·laborar en l’organització i el funcionament de la biblioteca de l’institut, visitant biblioteques i llibreries durant els viatges, organitzant la biblioteca personal, visitant els escenaris dels llibres llegits, o col·leccionant objectes relacionats amb la lectura.

.

Una vegada hagueu fet les fotos i escollit la millor o les millors (en podeu enviar fins a 5), les heu d’enviar per correu electrònic (en format .jpg i amb una mida no inferior a 1600×1200 píxels o d’aproximadament 2Mb de pes) indicant al correu el vostre nom i cognoms, el grup, i una breu explicació de la fotografia. En el cas que sigueu pares, indiqueu també el nom i cognoms del vostre fill o filla. Feu fotos ben divertides!

El correu electrònic el proporcionaran els tutors a cada grup classe.

A l’institut imprimirem les fotografies en gran format i en color i entre tots les retallarem i les enganxarem per fer la nostra piràmide. Animeu-vos!

1 comentari

1. Retroenllaç: La Piràmide de la lectura pren forma a l’Institut | El Far d'Hipàtia