El projecte Amunt i l’àmbit científic-tecnològic

L’alumnat Amunt de l’Institut Hipàtia d’Alexandria participa del programa de Diversificació Curricular amb la finalitat d’assolir els objectius i les competències bàsiques de l’etapa i obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria mitjançant una organització de continguts i matèries del currículum diferent a l’establerta amb caràcter general i una metodologia específica i personalitzada.

índex

El treball per projectes Científic-tecnològics assegura els coneixements transversals referits a les diferents àrees, i facilita la participació activa i l’aprenentatge interactiu entre l’alumnat amb diferents nivells competencials.

Això suposa la millora dels aprenentatges i incrementa el rendiment acadèmic de tot l’alumnat. També suposa una pedagogia de l’èxit perquè reconeix i reforça positivament allò que l’alumne és capaç de fer, permetent que augmenti la seva autoestima i que s’enforteixi la seva autonomia davant dels aprenentatges. Alhora potencia l’aprenentatge de tots els continguts, així com els aprenentatges competencials en els diferents àmbits. Van més enllà del treball purament intel·lectual i promou la formació global de l’alumnat. Potencia quatre processos bàsics: cognitius, afectius, metacognitius i socials.

Finalment, permet a l’alumnat reflexionar i prendre consciència del que fa, tot desenvolupant les competències d’aprendre a aprendre; pren consciència de què està fent, de per què ho fa, de què ha sentit i pensat al llarg del procés, i dels valors que ha adquirit durant l’execució del projecte. Per tant, fomenta la metacognició sobre els propis aprenentatges amb una visió ajustada de la seva implicació en funció del seu treball i del seu nivell competencial.

Durant el primer trimestre s’ha iniciat el Projecte Hort i el projecte d’una urbanització amb la seva il·luminació.

1. Retroenllaç: El Far d’Hipàtia s’obre al món | El Far d'Hipàtia