Visita al Camp d’Aviació de Rosanes

L’alumnat de 4t va visitar dijous al matí el que es pot veure del Camp d’aviació republicà que va estar actiu uns mesos durant la Guerra Civil a la confluència dels termes municipals de l’Ametlla del Vallès, La Garriga i Les Franqueses.

De la mà de dues guies molt coneixedores de la zona, els dos grups de quart van poder veure les evidències que demostren que el pla de Llerona entre l’any 1937 i 1938 va ser l’escenari d’aquest camp d’aviació de guerra.

Malgrat la setmana de pluja, el mati va ser fantàstic i vam poder caminar i gaudir dels entorns dels refugis (que també han après a distingir pels camps), vam passar pels edificis dels comandaments, el menjador, la garita de vigilància, i vam veure de lluny la torre de control i l’hangar.

Un dels objectius de la sortida era que l’alumnat pogués veure les evidències materials d’una guerra per ajudar-los a entendre la proximitat del conflicte i fer-los reflexionar amb el paral·lelisme d’exemples actual. Fa gairebé 80 anys de la Guerra civil espanyola i l’ús del patiment sobre la població civil que tant descaradament es va fer servir com a estratègia militar, el podem continuar veient cada dia als mitjans de comunicació. Amb aquesta reflexió dins el refugi antiaeri de Can Sorgas vam acabar la sortida.