Soc Diputat / Soc Diputada: Visita al Parlament de Catalunya

El passat dimecres dia 10 els grups de 4rt ESO de l’Hipàtia van visitar el Parlament de Catalunya, sortida emmarcada dins del taller “Soc Diputat/ Soc Diputada”, que s’ha dut a terme des de l’assignatura de Ciències Socials.

En sessions prèvies a la visita l’alumnat va treballar a l’aula l’activitat: es van distribuir en 4 partits polítics (Compromís, Llibertat, Ecologia i Tradició), amb diferents prioritats polítiques, assumint el rol de diputat/da i havent d’escollir un/a portaveu del partit. Seguidament van haver d’organitzar el seu programa electoral en base als ODS30 (Objectius Desenvolupament Sostenible 2030). Finalment, en el propi Parlament van haver de simular la sessió d’investidura del president/a de la Generalitat que s’acabés escollint.

Volem ressaltar especialment que ha estat la primera vegada que es fa aquesta activitat des de l’Hipàtia i que la valoració de l’alumnat ha estat excel·lent, considerant que s’han assolit els seus objectius d’aprenentatge i destacant poder treballar vivencialment conceptes, no sempre senzills, com política i democràcia.