L’INS Hipàtia d’Alexandria ha portat a terme durant el segon trimestre diferents iniciatives enfocades a l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE).
Ahir 30 de març es va presentar a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) una activitat implementada el passat 11 de febrer dins de la matèria d’Educació Eticocívica cursada per l’alumnat de 4t d’ESO.
La professora del centre Àngels Quílez, juntament amb Sonja Andjelkov, Judith Domínguez i Luna Muñoz, totes elles estudiants del Postgraduate in Content and Language Integrated Learning (CLIL), van dissenyar una activitat amb un doble objectiu.
Per una banda, a partir de treballar continguts clau de la matèria com els conflictes mundials actuals, Síria i els refugiats, l’alumnat va tenir l’oportunitat de desenvolupar competències com formar un criteri propi sobre els problemes socials rellevants per construir pensament crític. Per una altra banda i pel que fa al tractament de les llengües estrangeres, l’objectiu de l’activitat pretenia familiaritzar a l’alumnat amb terminologia específica de la temàtica a través de diferents estratègies per a la millora de la comprensió lectora.