Els alumnes de 4t anem al teatre a veure La Plaça del Diamant

El passat 21 de gener, els alumnes de 4t vam anar a veure l’obra de teatre, titulada: La Plaça del Diamant, interpretada per la CIA. Eòlia. Vam veure l’obra al teatre Victòria amb l’assistència d’alumnes d’altres instituts, fet que va fer que el teatre estigués ple a vessar.

L’obra està basada en la novel·la de Mercè Rodoreda del mateix títol. Amb el rerefons de l’arribada de la República i de la guerra civil, aquesta novel·la, que inicialment s’anomenava Colometa, se centra en el personatge de la Natàlia, la Colometa, una dona jove que en representa moltes d’altres a qui va tocar viure un període de la història especialment cruel. A més, el seu marit al casar-se  la reprimeix canviant-li el nom, fent coses que a ell li agrada i a ella no… Tenen dos fills i al cap d’un temps l’home se n’ha d’anar a la guerra. Més tard, mor lluitant. Quan la Natàlia arriba al seu límit i està a punt de matar als seus fills i a ella mateixa per no patir més, coneix a un home molt diferent a l’anterior. Aquest home la tracta com es mereix i són feliços, encara que a  ella li costa oblidar tot el que ha viscut. El temps passa, els fills es fan grans , a l’igual que la Natàlia i és quan se n’adona que el temps passa molt ràpid.

A l’igual que la novel·la, l’obra té molts símbols com ara els coloms, referint-se a la llibertat però com que aquests coloms estan en una gàbia, és una representació metafòrica de la manca de llibertat. El que els passa als coloms alhora li passa a la dona. Hi ha més símbols, però aquest és el que més destaca.

En acabar l’obra, hem posat en comú el que ens ha semblat i uns diuen que els ha agradat, altres que se’ls ha fet llarga, alguns que ha estat avorrida. Però tot i així, tots coincideixen en què es una trama que et fa reflexionar moltes coses i que no és tan simple, té secrets amagats i molt importants.

Lia Jordi