Bicicletada de 4t d’ESO i plantada de l’arbre

La pedalada 4t ESO d’aquest divendres 21 de maig ha estat l’última de les que hem celebrat dins el projecte Recuperem el Tenes.

D’aquesta manera, hem pogut vivenciar la pedalada que els tocava fer a 3r ESO de l’any passat i que, per confinament, no es va poder fer.

Hem sortit des de l’Institut Hipàtia d’Alexandria i s’ha anat resseguint la llera del Tenes riu amunt, passant pel Parc Can Font fins arribar al camí d’en Flix entrant a Bigues.

Aquesta ruta ja és un clàssic i permet redescobrir l’entorn natural pròxim al riu des d’un mitjà de transport ecològic i saludable com és la bicicleta.

El dia ens ha acompanyat assolellat. Els ciclistes han pogut gaudir de valent i retrobar-nos en el 2n esmorzar, al Parc Can Font, amb els nois i noies que anaven caminant.

D’aquesta manera, al final, tots hem pogut compartir descant al Pinar de la Riera, on els més valents han afegit 8km més als 18km que ja portàvem descobrint l’itinerari de la mítica duatló de 4t ESO, que aquest curs malauradament degut a la pandèmia no s’ha pogut portar a terme.

Per acabar la jornada hem realitzat un entranyable acte que any rera any es fa amb l’alumnat de 4t: plantar un arbre a la vora del riu. Aquest fet simbolitza el pas de la seva promoció per l’Hipàtia, l’arrelament al territori contribuint a protegir la natura que ens envolta.  Alguns alumnes han llegit poemes mentre tothom era assegut sota l’ombra de la llera del riu.

Tot seguit, en Santi Llorà, director de l’Hipàtia ha dedicat unes boniques paraules per amanir l’acte, mentre  personal de l’Ajuntament i alumnat es feien càrrec de la plantada d’un pi. Aquest fet, permet simbolitzar l’arrelament, el creixement i la maduresa que s’esdevindrà del mateix alumnat i, si tot va bé, l’arbre es farà gran i ufanós. Podran visitar-lo, regar-lo i veure’l créixer a mida que ells també vagin creixent. Un altre trosset de l’Hipàtia resta arrelat a la vora del riu.

Bonic homenatge a la promoció de 4t ESO, 2017-2021 que està a punt d’acabar l’etapa.