Projecte e-Twinning “Celebrating European Day of Languages 2020”

Dissabte 26 de setembre se celebrava el Dia Europeu de les Llengües i els alumnes de 3r d’ESO han participat activament en la diada dins del Projecte Europa.
La primera acció per celebrar la efemèride ha estat formar part del projecte e-Twinning “ Celebrating European Day of Languages 2020 ” juntament amb més de 30 escoles de tota Europa. Aquest projecte cooperatiu consistia en enviar una postal de creació pròpia a cada
escola amb un mateix missatge escrit en la respectiva llengua materna, de manera que també cada escola rebia 30 postals de diferents països i escrites en diverses llengües.

Els alumnes també han participat en el “Secret Agent’s Language Challenge” i s’han convertit en agents secrets en llengua anglesa durant una setmana. A partir d’un manual amb 51 reptes se’ls encoratjava a sortir una mica de la seva zona de confort i a aprofitar les múltiples oportunitats disponibles per practicar les llengües més enllà del context de l’aula. Qui aconseguia fer més de 20 reptes rebia una polsera i un certificat del Consell d’Europa.

Per últim, hem gaudit de la diversitat lingüística d’Europa creant un cartell en què, en primer lloc, els alumnes havien d’ordenar les llengües per famílies lingüístiques per després anar enganxant els adhesius corresponents amb l’eslògan “Parla’m en 40 llengües”. El resultat ha quedat ben maco.

Durant les properes setmanes seguirem treballant el plurilingüisme i aprofundirem en les llengües romàniques amb una comparativa de vocabulari bàsic en diferents llengües: català, castellà, francès, italià i portuguès.