Ja hem apadrinat oficialment el riu Tenes!

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Divendres 13 l’Hipàtia va deixar la seva petjada a la llera del riu Tenes.

Amb un acte breu, ple de simbologies i amb la participació de tot l’alumnat i professorat del centre vam donar el tret de sortida a l’Apadrinem el riu Tenes.

Des de l’àrea de Matemàtiques i encapçalat per la Carme García i un grup de voluntaris de 3r i 4t, cada alumne/a va construir la seva grua amb un desig al seu interior. Es van enfilar una a una en una corda que després els responsables de cada aula, van dur fins al riu.

Puntualment a les 2 van començar els parlaments. La Lourdes, la nostra directora, va donar la benvinguda i va donar la paraula a en Pau Folch, el nostre referent del Centre de Recursos Pedagògics, com a representant del Departament d’Educació.

Després, l’alumnat de 4t va plantar el freixe que vol simbolitzar l’arrelament al municipi i al riu que volem aconseguir amb aquest projecte. És una manera de deixar també l’empremta dels nois i noies que aquest curs deixaran l’Hipàtia, la primera promoció.

Seguidament, el torn va ser per l’Alcalde de Lliçà d’Amunt, el senyor Ignasi Simón, que va destacar la importància de la iniciativa. Després van prendre el relleu alguns alumnes de 2n amb el recital de poesia d’Antonio Machado. La professora de Castellà, Sandra Hernández, va explicar el perquè. La setmana que ve, els alumnes de 2n marxen a Carcassona i Narbona, i de tornada, pararan a Cotlliure a visitar la tomba d’aquest poeta. Es van recollir dos còdols del riu que es duran com a ofrena al poeta.

Després, en Manel Isnard, en representació del Consorci del Besòs, va explicar-nos com la llúdriga ja s’ha vist al costat del Tenes a Lliçà. És una gran notícia pel Medi Ambient, per Lliçà i pel Tenes.

Finalment, els delegats i delegades van penjar les grues que s’havien fet al centre. Dos alumnes de 2n van explicar la història de Sadako i la simbologia d’aquests ocells.

Des d’aquí també volem agrair la tasca del tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament, en Xavier Junqueras, per la seva col·laboració i implicació en el projecte.