Cap la fase final catalana de fem mates 2022

El dissabte 26 de març, els alumnes de primer i segon d’ESO que vam passar la primera fase del Fem Mates 2022 (1r d’ESO: Jofre Coll, Núria Salas i Robert Mas ; 2n d’ESO: Olívia Gumbau, Ariadna Fernández, Bruna Palou i Biel Salas) vam anar a l’institut Vallvera de Salt a concursar per la segona fase amb els altres alumnes guanyadors de les comarques gironines.

Vam arribar a les 8:30 del matí i ens van donar les acreditacions a tots els participants i ens van explicar que faríem durant la jornada. Tot seguit, ens van portar a les aules separades per cursos on vam fer la prova individual que és la que diria qui anava a passar a la fase final. La prova durava 90 minuts i després d’acabar-la havíem d’anar a la cafeteria de l’institut on ens van donar un entrepà i un suc. Quan vam acabar, vam fer una gimcana matemàtica per grups amb altres alumnes de diferents cursos i instituts en la qual també hi havia premi, però no comptava pel concurs. Quan vam acabar la gimcana, ens vam reunir els alumnes, docents i famílies al gimnàs on primer vam jugar a uns quants jocs ràpids de mates i després ens van donar els premis.

Quan ens van donar els premis, l’institut va tenir molta sort! En un dels jocs ràpids que vam fer, va guanyar l’Estefania, la professora de matemàtiques. El grup que va guanyar la gimcana va ser “Els cracks”, on participava en Jofre Coll, alumne de 1r d’ESO. De 1r d’ESO hi va haver 3 guanyadors i una era l’alumna de 1r Núria Salas. Finalment, va haver-hi 4 guanyadors de 2n d’ESO, 2 d’ells eren la Bruna Palou i en Biel Salas, alumnes de l’institut.

Tot i que en l’examen havíem d’estar molt concentrats i estàvem una mica estressats pel temps que ens quedava, va ser una jornada molt especial on tots ens vam divertir i vam conèixer a més gent mentre gaudíem fent matemàtiques!

Núria Salas, 1ESO