Guanyadors de la 3a Olimpiada de Gramàtica

Excel.lents en llengua castellana

Els alumnes de l’Institut Vall de Llémena es van proclamar guanyadors de la “III Olimpiada de Gramática” que va tenir lloc el divendres 19 d’abril a diferents ubicacions de la Facultad de Filología de la Universidad Complutense de Madrid.

L’Olimpíada de Gramàtica té com a objectiu promoure una nova manera d’estudiar i treballar la gramàtica: més reflexiva i orientada al desenvolupament de les competències, realitzant exercicis de “pares mínimos” i “análisis inverso”, en què els alumnes, en parella, han de donar resposta reflexiva, utilitzant terminologia especialitzada, a estructures agramaticals o ambigües i crear estructures oracionals a partir de diferents conceptes gramaticals morfològics i sintàctics.

Els alumnes van haver de superar una fase de grups on participaven parelles d’alumnes de cinquanta instituts diferents d’Espanya on havien de solucionar dos exercicis de “pares mínimos” i dos “d’análisis inverso”. Només onze parelles es van classificar per a la semifinal, on van haver de resoldre cinc exercicis de “análisis inverso” en quinze minuts.

En Biel Salas i la Judit Vila es van classificar per a la final juntament amb els alumnes del CIEM Federico Moreno Torroba de Madrid. El gran repte dels finalistes va ser realitzar els exercicis en vint minuts, davant de tot l’auditori (alumnat participant i professors acompanyants) i fer l’exposició oralment. Els alumnes de l’institut Vall de Llémena  van sortir guanyadors després de la deliberació i la valoració de les resolucions per part del jurat. La final va comptar amb la presència del reconegut lingüista Ignacio Bosque com a membre del jurat, i a l’acte de lliurament de premis.

En Biel i la Judit van rebre diferents premis en la superació de les diverses fases i, a la final, van rebre cadascú una capsa Wonderbox d’activitats d’aventura.