Innovació educativa i recerca

La innovació educativa és un element que ha exerceix de motor del nostre centre. Cal conèixer els nous plantejaments pedagògics i les noves estratègies d’ensenyament-aprenentatge per tal de poder valorar si és oportú aplica-les al nostre centre.

Però la innovació en si mateixa no aporta beneficis. Per això nosaltres l’associem a la recerca amb la participació i supervisió de les universitats. No podem perdre de vista que ham d’assolir els objectius educatius i els nostres alumnes han de poder desenvolupar al màxim les seves potencialitats, per tant cal aplicar les diferents metodologies de forma sistemàtica, analitzant els resultats i fent revisions contínues sota la mirada dels experts per tal de corregir qualsevol desviació a temps i incentivar tot allò que ens acosta a l’èxit i l’excel.lència.

Per altra banda volem que l’institut tingui elements diferenciadors que el defineixin, que li confegeixin personalitat pròpia i valor afegit i que li proporcionin projecció exterior.

En aquesta línia mantenim el nostre interès en participar en projectes d’innovació educativa i recerca liderats per les universitats catalanes o bé institucions oficials. Aquest interès es concreta en la participació en diferents propostes al llarg d’aquests anys. Actualment

• Som Centre Formador. El nostre centre forma futurs docents i els acollim en la fase de pràctiques del MÀster de Professorat de Secundària, dins del Marc de l’Acord del Departament d’Educació i les Universitats Catalanes.
  • Fomentem la formació dels nostres docents en CLIL i àrees del coneixement a través del programa de Erasmus+ amb job-shadowing a altres països, per conèixer altres visions i realitats educatives que ens ajudin a millorar la nostra acció educativa.
  • Global Scholars. Som part de la Xarxa Global Scholars, alumnes de 1ESO que treballen per buscar solucions a temes globals que afecten les nostres societats.