Portes Obertes curs 2017

Som un centre inclusiu i treballem amb grups heterogenis.  Entenem que tots els nois i noies són diferents, creixen a ritmes diferents i combinen de forma diferent les seves intel·ligències per a dur a terme els seus processos personals de maduració i aprenentatge.

img_20160926_085828

Per tal de donar una atenció més personalitzada, millorar l’aprenentatge i la convivència, i cuidar el benestar emocional dels alumnes…

• Distribuïm els alumnes en tres grups de 20 a cada nivell.
  • Treballem el coneixement d’un mateix, el gust per aprendre, les competències i els valors necessaris per participar positivament en la societat.
  • Fomentem el treball en equip col·laboratiu a les aules,  la presència de metodologies diverses en totes les matèries i la presència d’aprenentatges actius i significatius per a l’alumnat.

El nostre projecte educatiu planteja un desplegament curricular propi, de 1r a 3r ESO, basat en la combinació de quatre àmbits, que ens permeten atendre l’aprenentatge tant dels continguts com de les competències i, alhora, acompanyar els processos de maduració i creixement de cada persona.

• Àmbit curricular específic (assignatures o matèries).
  • Àmbit d’aprenentatge interdisciplinar (PTI: projectes de caire cientificotecnològic i social, i PLG: propostes lingüístiques globalitzades).
  • Àmbit d’aprenentatge autònom tutoritzat (propostes de treball personal).
  • Àmbit d’aprenentatge no formal (tallers internivells trimestrals).

Són eixos importants del nostre projecte:

• L’ús de les TIC com a recurs didàctic.
  • L’aprenentatge de les llengües (català, castellà, anglès…) a partir de situacions reals de comunicació.
  • L’àmbit d’Intercomprensió lingüística entre les diferents llengües romàniques a 1r i 2n, i la introducció al francès com a segon idioma estranger a partir de 3r d’ESO.
  • L’impuls de la lectura, amb propostes adequades a la diversitat d’interessos i competència lectora dels alumnes, i vinculades als temes treballats a les matèries.
  • Els itineraris optatius a 4t d’ESO: científico-tecnològic, humanístic i artístic.
  • La Mostra (trimestral) de Tallers oberta al públic.
  • Les Colònies i/o el viatge anual de 1r a 4t d’ESO.

L’avaluació va més enllà d’una qualificació numèrica. Ens esforcem perquè la nostra mirada des de l’avaluació estimuli el desplegament de les capacitats de l’alumnat, des de la confiança en si mateix i des de la valoració dels propis errors com a fonts valuoses d’aprenentatge, i així ho expressem als informes trimestrals.

Impulsem la participació dels alumnes, mitjançant les assembles de classe i el consell de delegats, i de les famílies, a través de l’Associació de Familiars d’Alumnes (AFA).

PREVISIÓ D’OFERTA DE PLACES VACANTS PER AL CURS 2017/2018

1r ESO 2n ESO 3r ESO 4t ESO

TARDA DE PORTES OBERTES

Dimarts, 14 de març. 1r torn: 17.00 h / 2n torn: 18.00 h

Agrairem que us inscriviu a través del web de l’institut per millorar l’organització de la jornada.