Educar no és omplir, sinó encendre;
no consisteix en injectar coneixements,
sinó en assenyalar camins, provocar preguntes,
obrir possibilitats.
J. Wagensberg
-
Què fem
Acompanyem els nois i les noies, al llarg de quatre anys, en la seva formació, el seu creixement i la descoberta de si mateixos, perquè puguin madurar i desplegar les seves potencialitats.
Ens proposem ser-los útils com a referents i facilitadors de recursos i aprenentatges, amb propostes suficients i bones per a poder indagar qui són, què necessiten i aconseguir aprenentatges profunds.
Ho fem convençuts que cadascun d’ells i elles és únic, valuós i digne de la confiança necessària per abordar el seu propi recorregut.
Ens servim dels temps, les metodologies, les eines i els materials que elaborem, i ens mantenim en un procés de reflexió i revisió permanent, que implica tot l’equip.
Treballem des de la inquietud professional, el compromís amb el projecte, i l’estimació pels nois i noies i les seves famílies.
-
Per què treballem
Per contribuir a la maduració, l’enfortiment i l’educació dels nois i noies.
Per facilitar-los aprenentatges profunds:
- Des del treball de les competències bàsiques i clau per a l’aprenentatge en base al pensament crític i a la resolució de problemes i reptes.
- Des del treball col·laboratiu i la comunicació efectiva del coneixement i els processos d’aprenentatge.
- Des de la mentalitat de creixement i la confiança en les pròpies capacitats, obrint pas a l’aprenentatge autodirigit.
Perquè puguin assolir un coneixement amb sentit que els estimuli a conèixer el món i estimar-lo des de la curiositat, el sentit crític, la reflexió i l’alegria.
Perquè estiguin preparats, segueixin creixent i se’n surtin en els seus nous reptes personals en acabar l’ESO.
-
Com ho fem
- Formem grups heterogenis, que inclouen diversos ritmes, interessos i capacitats, i enriqueixen el treball de tot el grup.
- Ens organitzem en grups de 20 alumnes.
- Tenim un marc horari general de 8.15 h a 15.00 h:
- Amb dues pauses de 30’ i 15
- Amb Sessions de 45’ i Franges d’1h 30’
- Treballem amb una proposta d’aprenentatges pròpia, que combina tres àmbits generals i metodologies diverses:
- El curricular específic (matèries).
- Els aprenentatges interdisciplinaris (PTI: projectes cientificotecnològics i socials; PLG: propostes lingüístiques globalitzades).
- Els aprenentatges no formals (tallers trimestrals).
- Donem valor a les experiències a l’exterior, i per això incorporem amb freqüència sortides, caminades, tallers i espectacles de teatre i dansa.
- Comptem amb les famílies com a part del projecte, les escoltem i les impliquem en activitats diverses perquè estiguin connectades amb els nostres processos d’aprenentatge.