Aquest dijous 14 de desembre els alumnes de segon d’ESO van fer una sortida al Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA), situat al Parc de Can Mercader a Cornellà de Llobregat. La visita va constar de dues parts; en primer lloc es van resseguir els diferents mòduls del Museu (estadística i probabilitat, càlcul, geometria,…) i, amb l’acompanyament del guia i de les professores, els alumnes van poder comprovar d’una forma divertida i interactiva algunes de les curiositats que tenen les Matemàtiques que estan aprenent a classe i d’altres com construccions geomètriques, el Teorema de Pitàgores, l’arc catenari, l’arc de mig punt, Escher i els seus mosaics, el calidoscopi, la proporció àurea,…
En acabar el circuit, van comentar que se’ls havia fet curt i per això els animem a tornar-hi un altre dia amb la família, el MMACA organitza jornades familiars alguns diumenges al matí (per exemple, construcció de Cúpules de Leonardo) o bé també es pot visitar els dimecres a la tarda, d’entrada lliure ambdós dies https://www.mmaca.cat/ .
La segona part de la sortida es va desenvolupar a l’exterior aprofitant algunes estructures arquitectòniques del parc així com mobiliari i parts de l’edifici per a fer una gimcana tot posant a prova enginy i capacitat de càlcul.
Els alumnes van gaudir de les dues activitats i van participar-hi molt activament. Hem recollit algunes de les seves valoracions a posteriori:
“Vam aprendre Mates d’una manera original i divertida. Per exemple amb el Teorema de Pitàgores i les torres de Hanoi”.
“Amb jocs s’aprenen millor les Matemàtiques que ens resulten més difícils a classe”.
Comentaris recents