Els Minyons del Mercader primers al projecte EHMoixis

Aquest passat dissabte 22 d’abril es va fer l’exhibició del projecte EHMoixis!

Aquest projecte l’ha dut a terme la Colla Castellera dels Moixiganguers en col·laboració amb el departament d’educació física de l’institut, on amb la voluntat d’acostar els Castells als instituts i als més joves han començat aquest any el projecte EHmoixis!. En aquest projecte la Colla Castellera, dins les classes d’educació física, va fer 2 classes amb els alumnes de Batxillerat, on van ensenyar les tècniques bàsiques dels Castells. En una segona fase es van fer assajos cada quinze dies a la hora del pati oberts a tots els alumnes de l’institut. Finalment, els alumnes que van venir als assajos es constituïen en colla castellera que acabaven participant en una actuació al nou local dels Moixiganguers, “les cotxeres”,  amb tots els instituts participants. Els alumnes del Mercader van escollir el nom de la seva colla castellera: Els Minyons del Mercader.

Finalment van participar 2 colles castelleres: Arreplegats del Pere Vives i Minyons del Mercader.

Els Minyons del Mercader van fer:  entrada a plaça amb 2 pilars de 2 caminats, 1ª ronda – 5 pilars de 2 simultanis, 2ª Ronda un 4 de 4 amb agulla i en 3ª ronda la torre de 4. Ronda Final de pilars de 3. Al final de l’actuació es va fer un pilar de 4 entre les 2 colles castelleres dels instituts d’ Igualada.

Després de l’actuació,  la colla dels Minyons del Mercader era la que rebia més punts, i s’enduien la Faixa de campions, en la primera edició del projecte EHMoixis!. Tot i això,  el resultat va ser el de menys, ja que va ser una gran experiència i molt positiva per tots els alumnes que hi van participar. L’acte va acabar amb el lliurament d’una samarreta i un refrigeri a tots els participants.

Ara només queda que animar a tothom que s’animi a participar de la colla castellera de l’institut, Minyons del Mercader, i que el projecte es pugui anar repetint en els propers anys.

Salut i Castells!