Concurs NanoEduca 2017

Els alumnes de 3r d’ESO del nostre INS participen en el programa NanoEduca, patrocinat simultàniament per les Universitats UB, UAB i pel Centre de Recursos per a professors de Ciències (CESIRE-CEDEC) de la Generalitat de Catalunya.

El programa consisteix en tres parts. Una primera en que el professorat rep la formació adient, assistint a un curs especialitzat, cosa que es va realitzar el curs anterior. Una segona part d’experimentació i reflexió per part dels nostres alumnes, a l’aula-laboratori, amb els materials d’un “nanokit” cedit pel CEDEC durant el mes de març. Una tercera part que és la participació en un concurs de vídeos i pòsters científics, on els alumnes plasmaran les seves experiències, resultats i conclusions sobre la Nanociència, alhora que dissenyaran una nova aplicació dels coneixements apresos, a més de fer-hi una petita reflexió ètica sobre la nova problemàtica mediambiental generada per la fabricació de nanoproductes, etc. Caldrà defensar aquesta tasca col·laborativa davant d’un jurat, en el marc d’un entretingut acte científic i festiu, el dia 9 de maig proper, al CCCB de Barcelona.

La web del programa per més informació:

Actualització: dimarts, 9 de maig 2017

El grup d’alumnes de 3r d’ESO, que ha estat treballant materials i pràctiques de laboratori sobre Nanociència i Nanotecnologia, durant 2 mesos, ha assistit al Concurs NanoEduca, defensant davant d’un jurat qualificat, una idea innovadora, plasmada en un pòster científic. La idea, anomenada Nanorepte, ha consistit en l’aplicació de sensors piezoelèctrics als pneumàtics dels cotxes, per tal que, durant el rodament, puguin generar electricitat i que el cotxe pugui ser autosuficient, sense dependre de fons d’alimentació externes, ni carburants contaminants.

L’acte s’ha celebrat al Paraninf de l’edifici antic de la UB, a la plaça Universitat. Hem sigut l’únic centre de tota la comarca que ha participat en el concurs, competint amb altres centres de tot Catalunya i de nivells superiors, com 4t d’ESO i 1r de Batxillerat. Felicitem als alumnes per la seva tasca.