“SomSolidaris”amb Creu Roja

Els alumnes de 4t d’ESO del centre varen rebre la visita de la Sílvia Grados, responsable de Creu Roja a l’Anoia, i la seva acompanyant de pràctiques, la Laia, que ens van mostrar els diversos projectes en els que col·laboren al Servei Comunitari del centre “SomSolidaris”.

Van poder exposar anècdotes i especificar les tasques que es demanaran, juntament amb els horaris i altres detalls que permetran dur a terme els diversos projectes. Creu Roja ofereix un total de sis projectes: “Èxit escolar”, que són classes de reforç a alumnes de primària; “Recollida de joguines” perquè la nit de reis cap nen es quedi sense joguina; “Parelles lingüístiques”, que permeten ensenyar a parlar català a gent nouvinguda; “Tallers a l’Hospital”, que faciliten la convalescència als malalts més petits amb tallers i jocs; “Casal de gent gran”, on els alumnes passen una estona amb la gent gran, jugant a jocs, petant la xerrada, etc.; i, finalment, el “Gran Recapte”, una recollida d’aliments a nivell nacional durant l’últim cap de setmana de novembre.

Tots aquests projectes se sumen als que ja ens van presentar anteriorment des de Càritas, donant com a resultat un total de 15 projectes on els alumnes del nostre centre podran participar.

Aviat informarem millor de com farem la tria i les destinacions de cada alumne, alhora que explicarem horaris i calendaris per tal d’organitzar el Servei Comunitari d’una manera òptima.

La visita de les dues ens ha agradat molt i ens han transmès moltes ganes de començar a participar als projectes.