REUTILITZACIÓ DE LLIBRES PELS ALUMNES DE L’INS JOAN MERCADER

Fa set anys, la direcció de l’INS  juntament amb l’AMPA , coincidint amb una època de bonança econòmica en que les administracions públiques donaven subvencions als centres educatius, el Mercader va iniciar un projecte de REUTILITZACIÓ de llibres pels alumnes d’ESO. Per una banda, intentava ser un estalvi per les famílies, i per una altre, potenciava valors tals com la sostenibilitat amb el medi ambient, i la capacitat dels alumnes per tenir cura d’uns llibres que no eren seus i que per tant, altres companys els tindrien en altres cursos. Val a dir, que com  a projecte ha funcionat prou bé, però malauradament les subvencions han desaparegut i per una altra banda la pressió de les editorials i departament d’ensenyament canviant constantment les directrius han posat en perill la sostenibilitat del projecte ja que no conservaren les edicions els anys suficients per tal de fer el rodatge de la inversió en llibres del projecte. Davant d’aquests fets,i per la impossibiltat de garantir la sostenibilitat económica del mateix projecte, la direcció i AMPA fa dos anys va haver de suspendre  la incorporació dels nous alumnes en la Reutilització.
Actualment, tenim una empresa d’origen nòrdic, experta en el lloguer de llibres: IDDINK. Ofereix la possibilitat de llogar els llibres ECOBOOKS a un preu raonable. Si bé econòmicament resulta un pèl més car que amb el Projecte de Reutilització continua representant un gran estalvi per les famílies. Pel curs vinent els alumnes de 1er, 2on i 3er d’ESO i 1er i 2on de Batx tindran la possibilitat d’adquirir els llibres a través d’IDDINK. Només en quedaran excempts els alumnes de 4rt d’ESO que encara es poden acollir al projecte de Reutilització de llibres del centre, sempre i quan cumpleixin els requisits que es demanen per contracte.

iddink

Com moltes de les famílies han pogut comprobar durant els dos últims anys, IDDINK ofereix el lot de llibres per curs a un preu per sota del 50% del seu cost de compra, i la facilitat de realitzar la comanda de llibres via telemàtica o bé presencialment al centre el dia i data concertat. Igualment, és molt còmode la recepció del lot de llibres, ja que cada alumne els rep a casa via missatgeria.
Ja des d’aquest curs 2016-2017 tenim per primera vegada la possibilitat d’oferir als nostres alumnes de Batxillerat un sistema de reutilització de libres amb IDDINK, doncs el sistema propi del centre no disposava de reutilització  pels grups de BATX, tot i que des de l’AMPA els darrers anys organitzava un mercat de compra-venda de llibres de 2ona mà en el que actuava d’intermediari però que malauradament no era suficient perquè no arribava a tots els alumnes, era molt més gran la demanda que la oferta de llibres.

AMPA JOAN MERCADER