Programa de Diversificació Curricular d’Àmbits

Aquest curs ha tornat a arrancar el Programa de Diversificació Curricular d’Àmbits i l’alumnat de 3r d’ESO que segueix aquesta trajectòria acadèmica s’ha proposat uns bons reptes.

Un dels objectius de l’àmbit cientificotecnològic de 3r del programa és renovar o transformar un espai o instal·lació del centre a partir de treballar el procés tecnològic i aplicar diferents tècniques amb l’ús d’eines i materials diversos.

L’alumnat d’Àmbits va iniciar el treball de l’objectiu proposat fent un passeig per les instal·lacions de l’Institut i anotant possibles espais que necessitaven una millora. En una sessió de reflexió conjunta es va acordar repintar els passamans de les tres escales interiors que comuniquen la planta baixa amb el primer pis.

Durant la primera avaluació hem repintat el passamà de l’ala C de l’institut. El procés de repintat ha implicat unes fases prèvies de preparació del passamà per crear una àrea compatible amb l’adhesió de la pintura. Inicialment vam fer un polit superficial mitjançant unes esponges de polit manual, per a posteriori netejar el passamà amb aigua i sabó per eliminar totes les restes de greix que podia haver-hi del seu ús. Abans d’aplicar la capa d’emprimació vam protegir les escales i el contorn de les parets amb paper de pintor. Hi ha una dita catalana que diu: No és més net qui més neteja, sinó qui menys embruta! Vam intentar aplicar-la!
Una vegada vam haver aplicat la capa d’emprimació, ho vam deixar assecar per poder aplicar la primera capa de pintura. Finalment, quan la primera capa de pintura ja va estar seca vam aplicar una segona i última capa i ja vam poder treure el paper de pintor.
En el QR que s’adjunta podeu veure una presentació amb imatges del procés de repintat del passamà de l’ala C. En aquesta segona avaluació ens endinsem amb el repintat de l’ala B. Cuideu les instal·lacions i entre tots farem un institut encara més bonic!