L’equip de l’Institut Joan Mercader finalista a la Lliga de Debat

L’equip de l’Institut Joan Mercader, format pels alumnes Elena Balici, Aina Carrique i Aleix Casals van quedar finalistes de la fase local de la Lliga de Debat, organitzada per la Xarxa Vives, celebrada els passats dies 30 i 31 de gener a l’auditori del campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra.

Abans d’aquesta fase, tots els participants van fer una jornada de formació en debat el dia 10 de gener a les mateixes instal·lacions de la Universitat Pompeu Fabra. Els alumnes del Mercader, que es van haver de sobreposar a la baixa d’última hora de la component de l’equip Janna Abulí per motius de salut, van suplir aquest inconvenient amb una preparació molt sòlida que els va portar a passar la fase de grups després de  superar  als Instituts Carrasco i Formiguera i Hamelin Laie. Posteriorment, a Quarts de Final es van imposar a l’escola “Bon Soleil” i a semifinals a l’escola Daina Isard.

A la Final, malgrat tenir una gran actuació, no van poder superar al Col·legi Badalonès. Cal destacar que l’equip del Mercader participava per primer cop en aquesta Lliga de Debat i que es va trobar amb centres que ja fa molts anys que preparen la seva participació. També s’ha d’incidir amb la molt bona feina del professor, Òscar Sánchez, que actuava com a capità de l’equip amb el suport de la professora Alba Romaguera. La magnífica experiència fa que el centre es plantegi seguir participant en properes edicions, així com potenciar el debat entre els seus alumnes, cosa que ja s’està duent a terme amb formacions a diferents nivells en oratòria i debat.