La música és el cor de la vida

Activitats de la Setmana de la Música (22 de novembre, Santa Cecília)

Les activitats van arrencar el passat divendres, 11 de novembre, amb el concert teatralitzat “DESCONCERTO” al que va assistir tot el  nivell de 2n d’ESO.

A proposta de l’àrea de projectes artístics s’ha preparat un muntatge a l’entrada amb el títol “La música és el cor de la vida” i per acompanyar-lo s’ha previst una activitat artístico-musical a partir de plafons il·lustrats sobre estils, compositors/es i intèrprets de tots els temps amb codis QR que enllacen amb algunes de les seves obres més conegudes. També s’ha previst un espai interactiu on l’alumnat pot suggerir les seves propostes musicals.

L’activitat s’ha plantejat com un projecte transversal on l’alumnat de la matèria de música d’ ESO (1r, 2n i l’optativa de 4rt ) i Batxillerat escènic han participat al llarg de la setmana del 21 al 25 de novembre a les hores de classe habitual de les matèries implicades.

Durant la setmana, per a facilitar la compatibilitat amb el desenvolupament habitual de l’horari lectiu, s’han dut a terme actuacions en directe de l’alumnat de música i alguns assajos de cor al vestíbul.

La proposta també inclou música ambiental en alguns moments d’entrada, sortida i estones de pati. I s’ha ofert el poder realitzar una visita lliure des de les tutories de cada grup ja que el muntatge també ho permet.

A més, es proposa poder reutilitzar part del muntatge per vincular-lo a la temàtica de La Marató 2022: Malalties cardiovasculars.

Inma Miñés, Anna Solà, Jaume Sendiu i Míriam Mur