La Lectura al Mercader

Durant aquest curs 2017-2018 l’institut ha dut a terme un nou projecte: L’estona de Lectura diària. Els alumnes de primer a tercer d’ESO dediquen trenta minuts diaris a la lectura silenciosa i individual del llibre que cadascú ha triat lliurement. Per la seva banda, l’alumnat de quart d’ESO continua amb l’hora setmanal de lectura en la franja de matèries optatives.

La finalitat d’aquest projecte és, principalment, la de potenciar el plaer per la lectura i, de retruc, millorar la comprensió de textos i potenciar l’hàbit lector. La competència lectora és la base de molts aprenentatges. Llegir ajuda a millorar la competència comunicativa, a adquirir coneixements, a estimular la concentració, la imaginació, la capacitat d’empatia… Conscient de la seva importància, l’institut, a través de diferents activitats, fomenta la lectura i el gust per llegir. Val a dir que aquest projecte involucra totes les matèries i tots els professors, ja que la lectura és una competència transversal.

La valoració és molt positiva. L’estona dedicada a llegir no només aporta els beneficis de la lectura, sinó que també és un moment per estar en silenci i entrenar i recuperar la concentració, cadascú amb el seu llibre i en el seu món. A partir d’aquestes estones, s’han anat realitzant altres activitats, com per exemple, el diari de lectura, on anoten els llibres que llegeixen i on poden escriure reflexions, copiar frases, fer dibuixos relacionats amb el llibre; la recomanació de llibres a través de l’arbre de lectura; la realització de Book Face, la participació al Certamen de Lectura en Veu Alta… A més a més, també es treballa de manera molt estreta amb la Biblioteca Central d’Igualada, ja sigui realitzant clubs de lectura o altres activitats molt interessants com el Debat a Bat, que fomenta el pensament crític entre els joves.

Així doncs, la lectura és essencial per estimular el cervell i per adquirir aprenentatges molt diversos i rics. Tal com va dir Victor Hugo “Llegir és com encendre un foc; cada síl·laba pronunciada és una espurna”.

travel agency to russiaправильный контуринг