Els estudiants del MUPFS acabem les pràctiques al Joan Mercader

Els estudiants de pràctiques del Màster de Formació del Professorat hem acabat la nostra estada a l’institut Joan Mercader. Aquesta etapa ha culminat la nostra formació com a docents i ha complementat allò que hem après teòricament a la Universitat. Agraïm a l’institut l’oportunitat que ens ha brindat, ha sigut molt enriquidor poder impregnar-nos del funcionament del centre i poder interactuar amb alumnat i professorat.

L’experiència dels docents i el feedback dels alumnes ens ha servit per construir-nos com a educadors i poder donar resposta a dubtes i inquietuds que únicament la vivència pràctica pot solucionar. Dels molts aprenentatges que hem adquirit al Joan Mercader, el més significatiu és que la tasca docent requereix una vocació que es cultiva dia a dia, i que darrere de totes les activitats proposades hi ha moltes hores de feina i dedicació. Alumnat i professorat construeixen plegats el currículum, que en definitiva és tot allò que passa a l’aula; ja sigui una classe teòrica, un treball en grup, una recerca guiada o la interacció entre els companys i companyes de classe.

L’Institut Joan Mercader té projectes innovadors que s’ajusten a la realitat de la societat global, i alhora els treballen des d’una perspectiva local. Iniciatives com “El Dia Digital”, “L’Hora de Lectura”, excursions per Igualada i al seu entorn mostren un interès per desenvolupar sinergies entre els alumnes i tot allò que els envolta, tot preparant-los pel futur que els espera.

El que més ens ha agradat del centre és el seu tracte proper, tant amb l’equip directiu com amb els docents i l’alumnat. Hem tingut ocasió de veure diferents maneres d’ensenyar i d’aprendre, metodologies diverses de les quals hem obtingut un coneixement immens. A més a més, el centre ens ha ofert l’oportunitat de dur a terme la unitat didàctica que hem dissenyat a la Universitat i veure com funcionava a l’aula. Aquesta experiència ha enriquit la nostra formació i hem pogut detectar punts forts a conservar i punts febles a polir de cara al futur. No ens hem limitat a observar, sinó que hem pogut formar part del centre activament.

Les nostres pràctiques han acabat, però ens enduem un trosset de l’institut Joan Mercader amb nosaltres, especialment dels i les alumnes que han donat sentit a la nostra estada aquí. Moltes gràcies a tothom!

Nil Requena (Estudiant del MUPFS)