Certamen de Lectura en Veu Alta

L’Institut es va classificar per a les Semifinals de Barcelona en les categories d’Aula d’Acollida i de Tropa de Corsaris. Igualment, per quart any, l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat d’Arts escèniques, música i dansa de l’Institut Joan Mercader va encarregar-se de la presentació i l’animació del Certamen.

El passat 19 d’abril es van celebrar al Museu de la Pell d’Igualada els quarts de final del XIV Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta. El Certamen està organitzat conjuntament per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament amb la intenció de fomentar la lectura, el plaer de llegir i l’interès pels llibres.

Per quart any, l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat d’Arts escèniques , música i dansa de l’Institut Joan Mercader va encarregar-se de la presentació i l’animació. Els presentadors del Certamen van ser els alumnes Esther Castells, Marina Freixas i Pau Sanuy, que van conduir l’acte amb una gran solvència. D’altra banda, mentre el jurat havia de deliberar, els alumnes del Batxillerat Escènic van encarregar-se d’intercalar breus representacions. Van representar les escenes “Dibuixa’m un xai” i “El bevedor i el vanitós” d’El Petit Príncep  i l’esquetx Golden Black, molt aplaudits pel públic assistent.

Com cada any, va ser de pell de gallina sentir els nens i joves llegint tan i tan bé, amb seguretat, bona entonació i pronúncia i, sobretot, amb sentit; es notava que prèviament s’havien preparat molt bé a les escoles i als instituts. Pel que fa a l’Institut Joan Mercader, van llegir els alumnes següents: en la categoria d’Aula d’Acollida, l’alumna de 2n d’ESO Emma Shypot, que es va classificar per a les Semifinals de Barcelona, en la categoria de Corsaris, l’alumna Karina Olteanu i, en la categoria de Tropa de Corsaris els alumnes de 4t d’ESO Biel Morales, Laura Garcia i Laura Solé, que es van classificar també per a les Semifinals de Barcelona. Cal felicitar-los a tots perquè van fer molt bon paper, així com agrair als alumnes suplents de cada categoria el seu suport i col·laboració.

Ara cal continuar treballant per participar a les Semifinals del Certamen que tindran lloc el 2 de maig a l’Auditori del CaixaForum, amb la il·lusió de poder llegir en un espai tan especial.